بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
رنگ سال 2023 . همانطور که می دانید با نزدیک شدن به سال نو میلادی شرکت پنتون متناسب با شرایط دنیا و حس و حالی که مردن دنیا تجربه می کنند رنگ سال را انتخاب می کند که در این مطلب به معرفی کامل رنگ سال ۲۰۲۳ می پردازیم.

سرانجام انتظارها به پایان رسید و موسسه رنگ پنتون با بیش از دو دهه تجربه در انتخاب و معرفی رنگ سال، به رسم هر سال رنگ سال 2023 را معرفی کرد در ادامه این مطلب همراه سوربان باشید تا با رنگ سال ۲۰۲۳ بیشتر آشنا شده و همچنین رنگ هایی که میتوان با این رنگ ست کرد را بشناسید.

رنگ سال ۲۰۳ مشخص شد / رنگ سال 2023 با این رنگ ها ست میشه!
رنگ سال ۲۰۲۳

رنگ سال 2023 چیست؟

امسال سال مجنتا (سرخابی) است!

بله! سال 2023 توسط رنگ زیبایی با کد Viva Magenta 18-750 تسخیر می شود که موسسه پنتون آن را به عنوان رنگی هم خانواده قرمز که ریشه در دل طبیعت دارد و بیانگر سیگنال قدرت می باشد توصیف کرده است.

این موسسه از واژه های کلیدی دیگری نیز برای معرفی رنگ سال 2023 استفاده کرده و این رنگ را نمادی از قدرتمندی، توانمندی، بدون مرز بودن و جسارت می داند.

به گفته پنتون؛ ویوا مجنتا یا ویوا سرخابی رنگ تپنده توام با شجاعت و جسارت است که شور و نشاط ناشی از آن خبر از شروع جشنی شاد و خوش بینانه می دهد و یک آغاز و روایتی جدید را در ذهن ها تداعی می کند.

رنگ سال ۲۰۳ مشخص شد / رنگ سال 2023 با این رنگ ها ست میشه!

سرخابی (مجنتا) رنگ سال 2023

در این میان برخی منتقدان بر این باور هستند که چنین رنگی از نظر فنی اصلا وجود خارجی ندارد زیرا هیچ طول موجی در نور برای آن شناسایی نشده اما پنتون (که کتاب تطبیق رنگ را در سال 1960 منتشر کرده است) این رنگ را به عنوان “رنگ قرمز متمایل به زرشکی که نوعی تعادل میان تم گرم و سرد ایجاد می کند” تعریف کرده است.

به گفته متخصصان در زمینه رنگ ها؛ رنگ مجنتا از بسیاری جهات یک رنگ ترکیبی است و تمام زمینه های فیزیکی، مجازی و نوآورانه زندگی ما را در بر می گیرد.

لازم به ذکر است موسسه رنگ پنتون دو دهه بعد از شرکت رنگ سازی تاسیس شد و از سال 2000 میلادی تاکنون به عنوان مرجع معتبر جهت انتخاب و معرفی رنگ سال به شهرت رسیده است.

به گفته لوری پرسمن (معاون موسسه پنتون) هدف از برنامه معرفی رنگ سال، برجسته کردن رابطه میان رنگ و فرهنگ است و انتخاب این رنگ ها در واقع فرهنگ جهانی را در یک لحظه خاص از زمان منعکس می کنند. این پروسه شامل بررسی همه زمینه ها از صنایع تفریحی و سرگرمی و مسافرتی گرفته تا فناوری ها، رویدادهای فرهنگی و شرایط اجتماعی و اقتصادی جهت تحلیل و پیش بینی ترندها می باشد.

رنگ سال ۲۰۳ مشخص شد / رنگ سال 2023 با این رنگ ها ست میشه!

امسال نیز متخصصان و کارشناسان پنتون با مطالعه موارد ذکر شده، شاهد حس قدردانی و آگاهی هر چه بیشتر مردم دنیا نسبت به طبیعت بودند و متوجه شدند مردم به حضور گل و گیاه در منازل خود اهمیت بیشتری می دهند.

از سوی دیگر بعد از فروکش کردن موج بیماری همه گیر کرونا در سراسر دنیا، بی شک خانواده ها از تفریحات در فضای باز و سفر دوباره لذت خواهند برد. به عبارت دیگر بحرانی که کرونا در دنیا ایجاد کرد موجب شد انسان ها به طبیعت و پرورش گیاهان علاقه بیشتری پیدا کنند.

همچنین گفته شده این رنگ تا حدودی منشا ارگانیک دارد که از سوسک کوشینال نشات گرفته است. این سوسک منبع رنگ قرمز کارمین در طبیعت می باشد.

صد البته در انتخاب رنگ ویوا مجنتا به جنبه روانی و عاطفی آن نیز توجه شده است. متخصصان معتقدند سرخابی میان سر زندگی و سرگرمی، اعتماد به نفس و انسانیت تعادل ایجاد می کند و بیانگر آن است که چگونه فضای دیجیتال، جهانی شدن را تسریع کرده و به انسان ها اجازه ارتباط و همدلی عمیق تر با یکدیگر داده است.

به گفته موسسه پنتون، رنگ سال 2023 گرما، قدرت و فراوانی مواد طبیعی را با افق های باز دنیای دیجیتال ادغام کرده و نتیجه آن سایه ای از رنگ قرمز است که افق های اصالت و اعتبار ما را وسعت می بخشد.

رنگ سال ۲۰۳ مشخص شد / رنگ سال 2023 با این رنگ ها ست میشه!

بی شک انسان ها بعد از چندین سال گرفتاری در چنگال بیماری همه گیر، جنگ ها، اقتصاد رو به زوال، آشفتگی های اجتماعی، تغییرات آب و هوایی و غیره به مرهمی برای بهبود و انگیزه ای برای ادامه دادن نیاز دارند و این جا است که رنگ سال ویوا مجنتا وارد عمل شده، قدرت و لطافتی عمیق به همه ما هدیه داده و شور و نشاطی که آرزویش را داشتیم به وجودمان تزریق می کند.

همان طور که می دانید رنگ های سال انتخابی توسط موسسه پنتون روی توسعه محصولات و تصمیم خریداران در صنایع مختلف از جمله مد، طراحی صنعتی و بسته بندی محصول تاثیر به سزایی دارد.

ویوا مجنتا یک تم رنگ مجلل جهانی است و همه ما در صورت تمایل می توانیم درباره نحوه ترکیب رنگ های هماهنگ با آن در کمد لباس خود، دکوراسیون منزل و طراحی گرافیکی کنجکاوی کرده و از این رنگ پر زرق و برق و نشاط آور در تمامی جنبه های زندگی خود بهره ببریم.

رنگ سال 2023 / 1402 را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

حالا که رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است بسیاری از افراد در ایران هم تمایل دارند تا در مدل های لباس خود یا دکوراسیون منزلشان در سال نو شمسی یعنی ۱۴۰۲ هم از این رنگ استفاده کنند.

رنگ سال ۲۰۳ مشخص شد / رنگ سال 2023 با این رنگ ها ست میشه!

سرخابی با چه رنگ هایی ست می‌شود؟

شما می توانید این رنگ را با قرمز، نارنجی، سبز، قهوه‌ای، خاکستری و سفید برای ست کردن لباس و دکوراسیون استفاده کنید.

بنابراین دغدغه ای از بابت انتخاب ترکیب رنگی مورد نظرتان با سرخابی نخواهید داشت و براحتی می توانید استایل و دیزاین مورد نظرتان را بیابید.

رنگ سال ۲۰۳ مشخص شد / رنگ سال 2023 با این رنگ ها ست میشه!



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما:
  • حامدی نیک دوشنبه, 05 دی 1401

    رنگ سال۲۰۲۳ سرخ تپنده پارسی با الهام از رنگ سرخ جزیره هرمز خلیج‌فارس است...

    پاسخ مدیر:

    سلام خیلی ممنون از همراهی و توضیحاتتون دوست عزیز سوربان.


عناوین جذاب امروز