بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بعد از خواندن این مطلب می توانید به راحتی و در منزل ابروهای خود را بردارید و فرم آنها را اصلاح کنید.

اصلاح ابرو کاری است که نیاز به دقت، تمرین و حوصله زیادی دارد؛ زیرا ابروها تاثیر زیادی در زیبا شدن چهره، به خصوص چشم‌های شما دارند و در صورت بروز یک اشتباه در برداشتن ابرو یا انتخاب یک مدل اشتباه امکان دارد از زیبایی چهره‌تان کاسته شود.

اگر به هر دلیلی لازم نمی‌دانید تا برای برداشتن ابرو خود به سالن‌های زیبایی بروید، می‌توانید این کار را خودتان در خانه انجام دهید. با ما تا انتهای این مطلب از سوربان همراه باشید تا در ادامه در رابطه با انواع اصلاح ابرو، اطلاعات به دست آورید.

ابروهاتو حرفه ای اصلاح کن!

اصلاح ابرو

ابزارهای متفاوتی برای برداشتن ابرو وجود دارد؛ مانند موچین، وکس، بند، نخ و … که هر کسی با توجه به سلیقه‌ای که دارد، مدل مدنظرش را انتخاب می‌کند. اما اگر می‌خواهید بدانید که کدام مدل بهتر است، باید گفت که بهترین مدل، مدلی است که با شما بیشترین سازگاری را داشته باشد. پس اگر به یک روش خاصی عادت دارید و یا فکر می‌کنید بهتر است، همان را انتخاب کنید.

نکات مهم درمورد اصلاح ابرو در خانه

برای دانستن نکات مهم اصلاح ابرو در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

1- در صورت نیاز ابروهای تان را کوتاه کنید: برای اصلاح ابرو در خانه، ابروهای خود را به سمت بالا شانه کرده و موهای بلندتر از حد معمول را باید کوتاه نمایید. از یک شانه معمولی دندانه‌دار یا برس ابرو برای جهت دادن موهای ابرو به سمت بالا استفاده کرده و سپس با کمک یک قیچی کوچک مخصوص ابرو، موهایی که بلندتر است را کوتاه کنید. اگر ابروهای بلند یا پرپشتی دارید، امکان دارد نیاز به برداشتن حجم بیشتری داشته باشند.

2- برای اصلاح ابرو در خانه، ابتدا صورت تان را با آب گرم بشویید: آب گرم باعث آرامش پوست شده و به فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا راحت‌تر برداشته شوند. صورت خود را بعد از شستشو، پاک نموده و خشک کنید تا رطوبت آن کاملا از بین برود (پاکسازی ناحیه و تونینگ قبل و بعد از موچین نیز فکر خوبی می‌باشد).

ابروهاتو حرفه ای اصلاح کن!

3- موهایی که باید برداشته شوند، انتخاب نمایید: ابتدا با کمک یک مداد سفید، روی موهایی که باید از هر دو ابرو (زیر، بالا و بین دو ابرو) برداشته شوند را خط بکشید. پوست اطراف ابرو را محکم کشیده و با کمک ابزار مدنظرتان، شروع به برداشتن موهای زائد کنید و آن‌ها را از بین ببرید.

4- روی بالای ابروها کار کنید: هنگام برداشتن موهای بالای ابرو، دقت کنید. فقط موهای ظریفی را که خارج از شکل ابروها هستند، بردارید.

5- روی وسط ابروها تمرکز کنید: حالا موهای زائد را از وسط ابروها بردارید. عقب بروید و ابروها را خوب نگاه کنید و بردارید. این فاصله از آینه باعث می‌شود تا ابروها از نظر بصری متعادل به نظر برسند. سپس موهایی که برای یک‌ دست و قرینه شدن ابروها لازم می‌باشد را بردارید. در آخر، موهای زائد را با دستمال کاغذی بردارید.

6- تسکین پوست: در آخر، اگر پوست شما قرمز یا ملتهب شده است، از یک مرطوب کننده یا تونر تسکین دهنده پوست کمک بگیرید.

ابروهاتو حرفه ای اصلاح کن!

مراحل اصلاح ابرو با موچین در خانه

اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که خانم‌ها از موچین برای برداشتن ابرو استفاده نمایند؛ زیرا این روش دقیق‌ترین تکنیک برای آن است. شما می‌توانید با کمک موچین، موهای زائد را بردارید. مراحل برداشتن ابرو در خانه به شرح زیر است:

  • ابتدا ابروها را به سمت بالا شانه بزنید و تاج ابروها را قیچی کنید.
  • برای برداشتن ابرو با موچین باید دقت زیادی کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که با کمک یک مداد سفید، ابروهایتان را علامت گذاری کنید تا در حین برداشتن، قسمت‌هایی را به اشتباه برندارید.
  • سپس موهای زائدی که خارج از محدوده سفید رنگ قرار دارند را به کمک موچین بردارید.
  • زمانی که 4 تا 5 تار ابرو را اصلاح کردید، شانه بزنید تا موهای زائد ازبین بروند و خطای دید ایجاد نکنند.
  • در نهایت ابروها را به سمت بالا از نو شانه زده و قسمت های تیز ابرو را قیچی کنید.

ابروهاتو حرفه ای اصلاح کن!

مزایا و معایب اصلاح ابرو با موچین

شما با کمک موچین می‌توانید به راحتی ابروهایتان را هر زمانی که بخواهید اصلاح کنید؛ این روش درد زیادی ندارد و در نهایت به شما ابروهایی تمیز و زیبا را می‌دهد. همچنین اصلاح ابرو با موچین، از افتادگی پوست حساس اطراف ابرو جلوگیری می‌کند.

در عین داشتن مزایای زیادی که این مدل دارد، برای افرادی که بسیار مبتدی هستند، مناسب نیست؛ زیرا در صورتی که یک تار اشتباهی بردارید، امکان دارد که ابروهایتان کج شود. همچنین وقت زیادی می‌خواهد و ممکن است افراد نتوانند درد را در این مدت تحمل کنند.

مراحل اصلاح ابرو با تیغ در خانه

ابروهاتو حرفه ای اصلاح کن!

اصلاح ابرو با تیغ یک روش آسان و سریع برای تمیز کردن ابروها می‌باشد. اصولا آرایشگرها در آخرین مرحله، برای تمیزتر شدن اطراف ابرو، از تیغ استفاده می‌کنند؛ همچنین اکثر خانم‌هایی که در منزل اصلاح ابرو انجام می‌دهند، از این ابزار کمک می‌گیرند. مراحل اصلاح ابرو در خانه با تیغ به شرح زیر است:

  • در ابتدا تیغ مخصوص اصلاح ابرو را کاملا ضدعفونی کنید.
  • با کمک مداد سفید، خط‌هایی را به موازات یکدیگر بکشید تا مدل واقعی ابرو مشخص شود.
  • سپس انتهای ابرو را با کمک یک دست بکشید تا چین و چروک‌های آن باز شده و به آرامی تیغ را زیر ابرو بکشید.
  • برای ازبین بردن موهای زائد بالای ابرو نیز تیغ را از سمت بالا به پایین بیاورید تا پوست تان زخم نشود.

نکته! اگر اطراف پلک تان افتاده و چروکیده می‌باشد، از انجام آن به شدت بپرهیزید؛ زیرا باعث بریدن و زخم شدن آن می‌شود.

ابروهاتو حرفه ای اصلاح کن!

مزایا و معایب اصلاح ابرو با تیغ

این روش خیلی آسان است و تمامی افراد، حتی کسانی که مبتدی هستند، می‌توانند ابروهای شان را اصلاح کنند. همچنین امکان اشتباه در این روش خیلی پایین تر است و در نهایت ابروهایی تمیز خواهید داشت.

اما در عین داشتن مزیت‌های بسیار، از جمله معایب آن می‌توان به رشد سریع موهای زائد، کاربردی نبودن برای افرادی که دارای چین و چروک هستند، خطر بریدن سطح پوست و … اشاره کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(24 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما:
  • ناشناس شنبه, 13 اسفند 1401

    رنگ چشمش قشنگ


عناوین جذاب امروز