بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در این مطلب ما رازهای جدید آرایشگران معروف ایران برای میکاپ حرفه‌ای را به شما خواهیم گفت که می‌توانید برای داشتن یک میکاپ خوب از آن‌ها کمک بگیرید.

آیا تا به حال دقت کرده اید که برخی از خانم ها پس از میکاپ صورت، تغییر بسیار زیادی در چهره شان رخ می دهد؟ تفاوت میکاپ افراد معمولی با آرایشگران حرفه ای در چیست؟ آیا با کاربردهای شگفت انگیز برخی از لوازم آرایشی آشنا هستید؟

میکاپ حرفه ای، علاوه بر برجسته کردن زیبایی های صورت و پوشاندن نواقص چهره، سبب ایجاد ظاهری طبیعی در آرایش خواهد شد. بسیاری از میکاپ آرتیستان مطرح دنیا با استفاده از فوت و فن های میکاپ حرفه ای، آرایشی متفاوت و طبیعی را در چهره ایجاد می کنند. هر چه قدر میکاپ صورت، چهره را طبیعی و ظریف جلوه دهد، آن آرایش حرفه ای تر است.

در ادامه با این مطلب از سوربان همراه باشید تا به بررسی ۵ راز اصلی و مهم برای یک آرایش حرفه ای بپردازیم.

5 راز داشتن یک میکاپ حرفه ای و جذاب که نمیدونی!

۵ راز میکاپ که نمیدونی.

۱. اسکراب کردن صورت

5 راز داشتن یک میکاپ حرفه ای و جذاب که نمیدونی!

به لایه برداری سطحی پوست اسکراب گفته می‌شود؛ در حالی که ممکن است کلمه عام لایه برداری، پاکسازی عمیق پوست را هم شامل شود. علاوه بر این به طور کلی لایه برداری شامل دو نوع فیزیکی و شیمیایی است که معمولا به لایه برداری فیزیکی اسکراب می‌گویند.

اسکراب صورت یا هر نقطه دیگری در بدن، به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. در نتیجه اسکراب مداوم پوست صورت می‌تواند از بسته شدن منافذ جلوگیری و حتی تولید کلاژن را تحریک کند. نتیجه اینکه پوستی به مراتب نرم‌تر، صاف‌تر و فاقد چین و چروکی خواهید داشت.

اگر پوست خشکی دارید که پوسته پوسته میشود حتما قبل از میکاپ صورت خود را اسکراب کنید تا سلول های مرده و پوسته های اضافی از روی صورت پاک شوند و مواد آرایشی بهتر روی پوست صورتتان بشیند.

۲. پنکیک ؛ بهترین زیرساز برای سایه چشم

5 راز داشتن یک میکاپ حرفه ای و جذاب که نمیدونی!

یکی از کاربردهای متفاوت پنکیک استفاده از آن به‌ عنوان پایه سایه چشم است. گاهی اوقات حتی اگر بهترین سایه چشم را هم خریده باشید، باز هم ماندگاری مطلوبی ندارد. چراکه چربی پوست و تعریق باعث ریزش سایه چشم می‌شود. در چنین شرایطی برای ثبات بیشتر سایه می‌توانید از پنکیک کمک بگیرید و قبل از سایه‌ زدن، مقداری از آن را روی پلک ها بمالید. این روش ثبات سایه چشم را افزایش می‌دهد و ظاهری شیک برای سایه چشم ایجاد می‌کند.

۳. استفاده از کانسیلر برای زاویه دادن به ابروها

5 راز داشتن یک میکاپ حرفه ای و جذاب که نمیدونی!

کانسیلر برای پوشاندن تیرگی‌ها، نقاط قرمزرنگ، زخم‌ها و به طور کلی محو کردن ایرادات پوستی ساخته شده و بدین ترتیب بدون اینکه جلوه مصنوعی و غیرطبیعی به چهره ببخشد، زیبایی صورت را دو چندان می‌کند.

بهترین راه برای اینکه خطوط مرتب و زاویه‌داری دور ابروهای خود ایجاد کنید، استفاده از کانسیلر است. با استفاده از یک کانسیلر مدادی به راحتی می‌توان خطوط دلخواه را دور ابروها رسم کرد و نقص‌های این ناحیه پوشاند. در واقع کانسیلر در این قسمت یک ابزار تمیزکننده هم به شمار می‌رود و تمام خطاهایی را که ممکن است حین استفاده از دیگر ابزار آرایشی مرتکب شده باشید، می‌پوشاند؛ چرا که در برخی مواقع پاک کردن این خطاها (مثل پخش شدن مداد ابرو و یا ریمل) ممکن است کل آرایش‌تان را به هم بریزد و بهترین کار، پوشاندن آن‌هاست.

۴. کانتورینگ صورت

5 راز داشتن یک میکاپ حرفه ای و جذاب که نمیدونی!

کانتورینگ صورت یکی از مراحل آرایش است که به واسطه آن و با خطای دیدی که ایجاد می کند، می تواند نواقص صورت را بپوشاند. روش این نوع آرایش برای فرم های مختلف صورت متفاوت است و برای اینکه بتوانید یک کانتورینگ حرفه ای انجام دهید، باید تکنیک های مربوط به آن را بلد باشید.

به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید کانتورینگ صورت لاغر و کشیده را انجام دهید، هدف کاهش طول چهره است. در صورتی که کانتورینگ صورت های گرد باید در جهت کاهش گردی صورت و ایجاد زاویه در آن باشد.

در تکنیک کانتورینگ قسمت هایی از صورت که میخواهیم کوچکتر جلوه کند را تیره میکنیم و نقاط قوت صورت را روشنتر یا هایلایت میکنیم تصویر نشان میدهد که کدام نقاط صورت باید تیره و کدام نقاط صورت باید روشن شوند.

۵. رژ لب

5 راز داشتن یک میکاپ حرفه ای و جذاب که نمیدونی!

انتخاب رنگ مناسب رژ لب برای آرایش لب ها، تاثیر بسیاری زیادی در جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره دارد. استفاده از رنگ های تیره در رژ لب، مانند رنگ مشکی، بنفش تیره، قرمز تیره و رنگ های فانتزی مانند سبز، زرد و …..، چهره را پیر و گرفته نشان داده و شادابی و طراوت صورت را از بین می برد. همچنین، رنگ های فانتزی در رژ لب، حالتی مصنوعی و غیرطبیعی در میکاپ ایجاد می کند.

روش حرفه ای برای آرایش لب ها، استفاده از مداد لب یک یا دو درجه تیره تر از رنگ رژ لب می باشد. دقت کنید که خط لب را دقیقا روی قسمت برجسته خط لب بکشید و برای برجسته و درشت جلوه دادن لب ها، خط لب را بالاتر از برجستگی لب نکشید. بهترین رنگ ها برای آرایش حرفه ای و طبیعی لب، تناژ رنگی صورتی، قرمز و مرجانی هستند. فوت و فن طلایی در آرایش لب ها، خشک و تثبیت کردن رژ لب، به وسیله پودر فیکس است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(88 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:
  • محبوبه لک پنجشنبه, 18 اسفند 1401

    عالی بود مرسی


عناوین جذاب امروز