بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
یکی از تجربه های ناخوشایند برای هر خانمی این است که از روتین پوستی خود تاثیر مثبتی نگیرد و با اینکه روتین پوستی دارد و رعایت می‌کند باز هم جوش بزند اما آیا میدانید علت این موضوع چیست؟

پوست صاف، شاداب، بدون جوش و آکنه و یا جای آن‌ها، یکی از چیزهایی است که همه مردم دنیا به آن علاقه دارند. با این حال، در اغلب اوقات اوضاع به‌ خوبی پیش نرفته و ممکن است با داشتن روتین پوستی منظم و مناسب پوستتان باز هم هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید ببینید که چند جوش جدید در صورتتان ظاهر شده اما چاره چیست؟ چرا با اینکه روتین پوستی داریم باز هم جوش میزنیم؟ اشتباه کار کجاست؟

در ادامه این مطلب از سوربان قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم و به شما بگوییم چرا جوش میزنید با اینکه روتین پوستی دارید! اگر شما نیز این مشکل را دارید تا انتها با ما همراه شوید.

چرا جوشات زیاد میشن با اینکه روتین پوستی داری؟! / 5 دلیل اساسی که نمیدونستی!

جوش چیست؟

پیش از هر چیزی و قبل از بررسی علت جوش زدن حتی با داشتن روتین پوستی مناسب، باید بدانیم که جوش چیست. پوست انسان دارای منافذ بسیار کوچکی است که از طریق آن، مواد و آلودگی‌های خود را به‌بیرون منتقل می‌کند. این منافذ باز، در حالت کلی هیچ مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند، اما در صورت تجمع چربی، آلودگی و حتی سلول‌های مرده پوست درون آن‌ها، جوش‌ها ایجاد می‌شوند.

در واقع جوش همان منفذ باز پوستی است که به دلایل مختلفی بسته شده باشد. در برخی مواقع، این تجمع آلودگی سطحی بوده و تنها به شکل یک نقطه کوچک سیاه دیده می‌شود. در مواقع دیگر، این منفذ بسته، ملتهب شده و قرمز رنگ خواهد بود. در حالت‌های خاص، جوش‌های قرمز و ملتهب، عفونی شده و جوش‌های سرسفید را ایجاد می‌کنند.

انواع جوش های صورت

همان‌گونه که در بخش پیش اشاره کردیم، جوش‌ها تنها به یک شکل نیستند و انواع مختلفی دارند. در برخی مواقع جوش‌های سرسیاه، سرسفید و یا ترکیبی از آن‌ها، ظاهر پوست شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. انواع جوش های صورت و بدن شامل این موارد است:

جوش سرسیاه: همان منافذ عادی پوست هستند که تنها به دلایل مختلفی بسته شده‌اند. سلول‌های مرده پوست، آلودگی‌های محیطی و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب، تاثیر زیادی بر ایجاد و افزایش چنین جوش‌هایی دارند.

چرا جوشات زیاد میشن با اینکه روتین پوستی داری؟! / 5 دلیل اساسی که نمیدونستی!

جوش سرسفید: این جوش‌ها برآمده هستند و معمولا در رنگ‌های صورتی تا قرمز تیره روی پوست ایجاد می‌شوند. این مدل جوش معمولا از ابتدای بلوغ تا دوران جوانی بر روی پوست ظاهر خواهند شد. هر چند در موارد بسیار زیادی، جوش‌های مشابه در بزرگسالی نیز ایجاد می‌شوند.

علاوه بر این دو مدل جوش، جوش‌های عفونی، زیرپوستی، دردناک و عصبی نیز بر روی پوست ایجاد می‌شود که در اغلب موارد در دسته دوم و جوش‌های سرسفید دسته‌بندی می‌شوند.

در ادامه مطلب به موضوع مهم بحث میپردازیم و به شما میگوییم چرا جوش میزنید با اینکه روتین پوستی را رعایت می‌کنید.

چرا جوش میزنیم با اینکه روتین پوستی داریم؟

گاهی اوقات ما با داشتن و رعایت روتین پوستی مناسب پوستمان باز هم جوش میزنیم که این موضوع باعث کلافه و عصبی شدن ما می‌شود اما جالب است بدانید در کنار روتین پوستی چند اشتباه رایج وجود دارد که همین اشتباهان به ظاهر کوچک باعث جوش زدن ما می‌شود که در ادامه به بررسی این اشتباهات میپردازیم.

۱. لمس کردن و فشار دادن جوش های موجود

چرا جوشات زیاد میشن با اینکه روتین پوستی داری؟! / 5 دلیل اساسی که نمیدونستی!

دستکاری کردن و فشار دادن جوش ها یکی از عاداتی است که اغلب افراد وقتی جوشی میزنند آن را انجام میدهند اما لازم است بدانید اینکار باعث باعث پخش و تکثیر باکتری و التهاب میشود و جوش هایتان را زیاد می‌کند.

۲. روبالشتی‌تان را دیر به دیر میشویید

چرا جوشات زیاد میشن با اینکه روتین پوستی داری؟! / 5 دلیل اساسی که نمیدونستی!

شاید متوجه نشده باشید که روبالشت شما باید بخشی از برنامه مراقبت از پوست باشد. بسیاری از افراد مرتکب اشتباه می شوند که غالبا به اندازه کافی جلد بالش خود را نمی‌شویند که این امر منجر به آکنه می شود. بسیاری از متخصصان پوست معتقدند که باید هر چند روز و حتی شاید روزانه، بالش خود را عوض کنید یا آن را روزانه و هفتگی بشویید.

باید سعی کنید از یک روبالشتی ابریشمی استفاده کنید که می تواند پوست شما را نرمتر کند و به کاهش روند پیری کمک کند.

پوست ما در طول شبانه روز میانگین ۸ ساعت با روبالشتی در تماس است که این پارچه ها معدن خوبی از چربی و باکتری است که باعث تشدید آکنه و جوش صورت میشود پس حداقل هفته ای یک تا دوبار باید روبالشتی خود را بشویید.

۳. هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب جوش های جدید را چک میکنید!

چرا جوشات زیاد میشن با اینکه روتین پوستی داری؟! / 5 دلیل اساسی که نمیدونستی!

هر روز صبح که از خواب بیدار میشوید اولین کاری که می‌کنید این است که جلوی آیینه بروید و جوش های خود را چک کنید؟ باید به شما بگوییم این کار از اشتباهاتی است که نه تنها کمکی به درمان و کم شدن جوش های شما نمی‌کند بلکه آنها را بیشتر هم می‌کند چرا که در این حالت شما دائم به فکر جوش هایتان هستید و استرس دارید.

استرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف می‌کند. وقتی دچار استرس شوید، ممکن است بر روی پوست، مو و دیگر اعضای بدنتان تاثیراتی منفی گذاشته شود. این موضوع می‌تواند باعث شود بدن شما

به ترشح و تحریک هیستامین حساسیت نشان دهد و در نتیجه شاهد ظهور جوش و یا کهیر بر روی سطح بدن خود باشید.

۴. مقایسه پوست خود با عکس های فضای مجازی!

چرا جوشات زیاد میشن با اینکه روتین پوستی داری؟! / 5 دلیل اساسی که نمیدونستی!

از دیگر کارهایی که باعث استرس شدید و بیشتر شدن جوش هایتان میشود این است که دائم خود و پوست خود را با عکس های فضای مجازی مقایسه میکنید این کار باعث استرس در شما و بیشتر شدن جوش هایتان می‌شود.

۵. استفاده زیاد و بیش از از محصولات پوستی

چرا جوشات زیاد میشن با اینکه روتین پوستی داری؟! / 5 دلیل اساسی که نمیدونستی!

برخی ها در روتین پوستی خود ده ها محصول جای داده اند و در روتین پوستی افراط دارند برای بعضی ها شاید جوابگو باشد و آسیبی به پوست نزند اما در برخی ها پوست را حساس کرده و باعث تشدید جوش های صورت می‌شود پس تا جایی که میتوانید روتین پوستی ساده ای داشته باشید و فقط از محصولات واجب و ضروری استفاده کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

نظرات شما: