بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
پرده یکی از ضروری‌ترین اجزای چیدمان خانه، بخصوص اتاق خواب محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت: در حین ورود به هر خانه یا اتاقی، پرده یکی از نماهایی است که کانون نگاه را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل برای انتخاب آن باید با حساسیت بیشتری برخورد کرد

یکی از دغدغه‌های نو عروسان در چیدمان خانه مشترک‌شان با آقا داماد؛ انتخاب پرده ساده و شیک اتاق خواب‌شان است. به یاد داشته باشید؛ همیشه نوع چیدمان منزل و انتخاب نوع پرده و رنگ‌هایی که برای فضای اتاق‌هایتان به ویژه اتاق خواب‌ استفاده می‌کنید، تاثیر مستقیمی بر ارتباط حال روحی شما و شریک احساسیتان می‌گذارد. اگرچه بهترین مخاطبان این مقاله دختر خانم‌هایی هستند که در حال تهیه جهیزیه می‌باشند و اولین خانه مشترک‌شان را چیدمان می‌کنند، اما ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتی اگر نوعروس نیستید، تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید؛ تا بتوانید برای همیشه در اتاق خوابتان حس و حال روز‌های اول شروع یک زندگی دونفره را داشته باشید.

چه مدل پرده‌هایی برای اتاق خواب نو عروس مناسب است؟

بهترین پرده اتاق خواب عروس

پرده یکی از ضروری‌ترین اجزای چیدمان خانه، بخصوص اتاق خواب محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت: در حین ورود به هر خانه یا اتاقی، پرده یکی از نماهایی است که کانون نگاه را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل برای انتخاب آن باید با حساسیت بیشتری برخورد کرد. شما می‌توانید با انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پرده، به خوبی بر روی سایر اجزای اتاق خواب‌تان تاثیر بگذارید و فضای دلنشینی ایجاد کنید. برای خرید بهترین پرده باید موارد بسیار مهمی را همچون مدل پرده، نوع پارچه، رنگ پارچه و ... را در نظر گرفت، که ما سعی کرده‌ایم در بخش زیر به خوبی در خصوص آن‌ها توضیح دهیم.

انواع پرده مناسب اتاق خواب نو عروس

پرده‌ها چه از نظر مدل و چه از نظر جنس پارچه در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که در بخش زیر به بعضی از آن‌ها که مناسب پرده اتاق خواب عروس می‌باشند اشاره می‌کنیم.

انواع جنس پرده:

  • پارچه کتان و نخ

پارچه کتان و نخ با وجود سادگی‌شان، تنوع خوبی در رنگ و طرح دارند و می‌توان آن‌ها را با هر نوع فضایی هماهنگ نمود.

  • پارچه‌ حریر و تور

پرده با پارچه حریر و تور یکی از ساده‌ترین و شیک‌ترین پرده‌ها است و مناسب اتاق خواب عروس می‌باشد. این پارچه پرطرفدار اگرچه ساده به نظر می‌آید، اما نقش زیادی در زیبا‌سازی اتاق خواب عروس و داماد دار‌د. حتی می‌توان این جنس پارچه‌ را با دیگر جنس‌ها تلفیق نمود و متناسب با دیگر لوازم خانه هماهنگ ساخت.

  • پارچه مخمل و ابریشمی

در مورد بعدی، پیشنهاد ما به شما یک پارچه سلطنتی است که می‌توانید با استفاده از آن در اتاق خواب‌تان فضایی باشکوه ایجاد کنید. به طوری که پرده اتاق شما بیشتر از دیگر لوازم به چشم آید.

انواع مدل پرده:

  • مدل پرده کلاسیک

در مدل پرده‌های کلاسیک بیشتر از جنس ابریشم و مخمل استفاده می‌کنند. اگر شما به دکوراسیونی پرنقش و نگار علاقه دارید، این مدل پرده‌ها می‌توانند شما را به محیط دلخواهتان برسانند. همچنین این مدل پرده‌ها بسیار مناسب اتاق‌خواب‌های بزرگ می‌باشند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به زیبایی اتاق خواب خود بی‌افزایید.

  • مدل پرده مدرن

پرده‌های مدرن و امروزی نسبت به مدل‌های کلاسیک قیمت مناسب‌تری دارند و نصب‌شان دردسر کمتری دارد. اگر از پرده‌های سنگین و شلوغ لذت نمی‌برید، این مدل پرده‌ها به خوبی برای‌تان فضای دلخواهی ایجاد خواهند کرد. عموما از پارچه‌های حریر، کتان، نخی و ... در پرده‌های مدرن استفاده می‌کنند.

عواملی که باید هنگام انتخاب پرده برای نو عروس به آن توجه کرد

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، اجرا‌های متفاوتی را می‌توان در اتاق خواب نو عروسان اجرا کرد، که بهتر است با توجه به چیدمان فضای اتاق، نوع مناسب آن انتخاب شود. در قسمت زیر سعی کرده‌ایم تمامینکات مهمی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید فضای دلنشینی را برای اتاق خواب مشترکتان ایجاد کنید، عنوان کنیم. مواردی نظیر:

چه مدل پرده‌هایی برای اتاق خواب نو عروس مناسب است؟

 

انتخاب رنگ پارچه

رنگ پارچه پرده برای اینکه چشم نواز به نظر برسد، باید مکمل رنگ‌ سایر اجزای اتاق باشد. مشابه بودن رنگ پرده با رنگ مبلمان، یا رنگی باشد که با فضا تناسب ندارد، فضایی خسته کننده و بی‌روح ایجاد می‌کند. به طور کلی اگر نسبت به پیام و مفهوم هر رنگ، همچنین نسبت به چگونگی ترکیب رنگ‌ها آگاهی بیشتری کسب کنید، به خوبی می‌توانید فضا را مدیریت کنید.

مشرف بودن پنجره

اگر پنجره اتاق خواب‌تان به خانه‌ها و پنجره‌های روبه‌رویی دید دارد، بهتر است از پرده‌های ضخیم‌تری استفاده کنید. البته اگر به نور خورشید نیاز دارید و پرده‌های ضخیم نیز با چیدمان اتاق‌تان هماهنگ نمی‌شود، می‌توانید با نصب پرده‌های شید در قسمت زیرین پرده‌های کم ضخامت، این مشکل را برطرف سازید.

انتخاب پارچه مناسب

انتخاب یک پارچه خوب به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان طولانی از هزینه کردن‌های اضافی آسوده خاطر باشید. برای نمونه، پارچه‌هایی با جنس پنبه‌، حریر، مخمل و بروکات، مهم‌ترین پارچه‌هایی هستند که در دوخت پرده استفاده می‌شوند.

نورگیر بودن اتاق خواب

فراموش نکنید قبل از خرید پرده به مقدار نوری که وارد اتاقتان می‌شود دقت کنید. پرده‌های سبک‌تر نور‌های شدید و مستقیم را نمی‌توانند به خوبی پرده‌های سنگینی که در بالا به شما معرفی کردیم، مهار کنند. اما زمانی که پنجره اتاقتان نور ملایم و خوبی دارد، از پرده‌های سبک‌تر استفاده کنید تا با ورود نور طبیعی خورشید، اتاقی گرم و دلپذیر‌تر داشته باشید.

چه مدل پرده‌هایی برای اتاق خواب نو عروس مناسب است؟

به طور خلاصه، انتخاب پارچه پرده به عواملی همچون: ابعاد اتاق، نوع اتاق (اتاق خواب، ناهارخوری و نشیمن)، مقدار نور ورودی و سبک دکوراسیون منزل بستگی دارد.

انتخاب طول مناسب پرده

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر فضای اتاق خواب، میزان بلندی و کوتاهی پرده است. هرچه طول پرده بلند‌تر باشد، ارتفاع کل اتاق بلندتر دیده می‌شود.

توجه به الگو چیدمان اتاق

اگر می‌خواهید وقتی وارد اتاق خواب یا هر اتاق دیگری می‌شوید حال خوبی نسبت به رنگ‌ها و چیدمان داشته باشید، بهتر است یک الگوی مشخصی را برای فضای خود اجرا کنید. به طور مثال: نباید همه رنگ‌ها و بافت‌ها در یک جا قرار گیرند و بهتر است که به صورت منظم در فضا، بین پرده و دیگر اجزا پخش ‌شوند تا بخوبی چشم‌ها در گردش قرار گیرند.

جمع‌بندی

پرده یکی از مهمترین کالای منزل نو عروسان است که استفاده از آن بسیار بر زیبایی فضای خانه‌شان اثر می‌گذارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نکات بالا، با خیالی آسوده پرده مناسب اتاق خواب مشترکتان را انتخاب و خریداری کنید. برای خرید پرده می‌توانید بدون مراجعه حضوری و تنها با مراجعه به سایت پردکور سفارش خود را ثبت کنید. شما حتی می‌توانید برای راهنمایی‌های بیشتر بصورت کاملا رایگان با کارشناسان تیم ما تماس بگیرید.

 

آدرس سایت: https://pardecore.com/

شماره تلفن:

۰۹۲۰۳۰۳۰۱۲۵

۰۹۱۲۱۴۶۰۹۶۰

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز