بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نکات مهم در پاک کردن آرایش

یک روز طولانی را پشت سر گذاشتید و حال که به خانه رسیدید دوست دارید تا زمان خوبی را سپری کنید و این زمان همراه با مراقبت از پوست، مو و بدن باشد. بنابراین برای اینکه سلامت پوست خود را تضمین کنید و این اطمینان را داشته باشید که در طول شب به خوبی تغذیه می‌شود، اولین کاری که باید بکنید این است که آن را برای رسیدگی آماده کنید. آماده کردن پوست برای زدن کرم‌های پوستی مستلزم یک کار و آن هم تمیز کردن و پاکسازی کامل پوست است.

مراقبت از پوست همیشه با پاکسازی آغاز می‌شود، چرا که در طول روز علاوه بر مواد آرایشی که روی پوست خود دارید، آلودگی‌ها و ذرات هوا نیز روی پوست شما می‌نشینند و شما باید شب و بعد از رسیدن به خانه از شر آنها خلاص شوید. با این کار می‌توانید راهی برای تنفس و رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به پوست خود را فراهم کنید.

 

آیا قبل از خواب باید آرایش خود را پاک کنید؟

پاسخ به این سؤال تنها یک کلمه است و آن هم بله است. پوست شما با لوازم آرایش نمی‌تواند نفس بکشد. بنابراین وقتی بدون پاک آرایش به رختخواب می‌روید، در واقع زمینه‌ای برای آسیب دیدن آن را فراهم می‌کنید. حتی این آسیب با برخورد صورت شما به بالش و ساییده شدن آن بیشتر نیز خواهد شد.

تعریق بسیار در طول روز نیز می‌تواند دلیل کافی برای شستشوی روزانه و در شب پوست صورت باشد. عرق کردن پوست صورت در روزهای گرم یا بعد از ورزش می‌تواند باعث تکثیر باکتری‌ها در محیط‌های مرطوب شود. بنابراین، اگر صورت خود را شستشو ندهید، میکروب‌ها می‌توانند یک شبه حتی بیشتر نیز بشوند و این مطمئناً می‌تواند برای پوست شما سم باشد.

شما قبل از هر چیزی نیز باید سراغ لوازم آرایش مناسب و معتبر بروید، چرا که پوست صورت به شدت حساس است و اگر از لوازم غیر استاندارد استفاده کنید و حتی لوازم مناسب با پوست خود را خریداری نکنید، باید انتظار آکنه و جوش‌های پوستی را نیز داشته باشید.

برای پاکسازی پوست خود را یک پاک کننده آرایش نیاز دارید. این محصول نیز متناسب با انواع پوست و از برندهای مختلف در بازار وجود دارد که شما در انتخاب این محصول نیز باید نهایت دقت را داشته باشید. حتما سعی کنید که سراغ پاک کننده‌های آرایشی بروید که پارابن و صابون نداشته باشند.

 

نحوه پاک کردن درست آرایش صورت

نکات مهم در پاک کردن آرایش

توصیه ما به شما این است که در ابتدا از میسلار واترهای ملایم استفاده کنید. برای کسانی که نمی‌دانند میسلار واتر چیست باید عنوان کنیم که، میسلار واترها ترکیبی از شوینده، آب و روغن‌های ضروری هستند که البته حجم زیادی از آن را آب تشکیل داده است. برای استفاده از میسلار واتر چند قطره بر روی یک پنبه یا پد آرایش پاک کن بریزید، آن را به پوست خشک بمالید و کاملا تمیز کنید.

میسلار واتر برای کسانی که دارای پوست حساسی هستند، می‌تواند بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش باشد. میسلار واتر فرمولاسیون ملایمی دارد که باعث از بین رفتن رطوبت پوست شما نمی‌شود و آرایش را نیز به خوبی از روی صورت پاک می‌کند. این ویژگی‌هایی که بیان کردیم همگی در میسلار واترهای کامان وجود دارد و شما می‌توانید با خرید و استفاده از محصولات کامان از پوست خود محافظت کنید. میسلار واتر کامان همچنین به گونه‌ای ساخته شده است که نیاز به آبکشی نیز ندارد و این ویژگی در تمام میسلار واترها وجود ندارد و شما در زمان مصرف این مورد را حتما بررسی کنید.

 

راه درست برای پاک کردن آرایش چشم

لازم است هنگام پاکسازی تمام قسمت‌های صورت کاملاً دقیق باشید. اما، همان‌طور که می‌دانید پوست اطراف چشم بسیار حساس است، به همین خاطر پاک کردن آرایش چشم به خصوص هنگامی که از ریمل‌ها و یا خط چشم‌های ضد آب استفاده می‌کنید، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

پاک کردن ریمل و خط چشم ممکن است دشوار باشد، اما شما با رعایت برخی موارد به راحتی می‌توانید از پس آن بر بیایید. از مالش دادن محکم چشم‌های خود خودداری کنید، زیرا ناحیه چشم به شدت حساس است. برای پاک کردن چشم‌ها به شما پاک کننده‌های پایه روغن را پیشنهاد می‌کنیم، اما باید دقت کنید که این پاک کننده خیلی روغنی نباشد و برداشتن آن از روی صورت راحت باشد.

نکات مهم در پاک کردن آرایش

کارهای پس از شستشوی صورت

پس از زدن میسلار واتر شما می‌توانید صورت خود را با ژل یا فوم شستشو بشویید. این کار را به خوبی انجام دهید و تمام منافذ صورت خود را با ژل شستشو تمیز کنید. پس از آبکشی صورت و خشک کردن آن می‌توانید با کمک تونر هم PH صورت خود را تنظیم کنید و هم اینکه باقی مانده آلودگی‌ها را از سطح صورت خود پاک کنید. از اینجا به بعد نیز باید روتین پوستی خود را انجام دهید و پوست صورت خود را برای خوابی آرام آماده کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز