بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آرایشگری از گذشته تا به امروز:

انسان ها از زمان های گذشته تا به امروز به دنبال زیبایی و تمیزی و آراستگی بودند.  در زمان های گذشته این عنوان با نام پیرایش خوانده می شد که از لفظ پیرایش بیشتر برای آقایان استفاده می شد. اما امروزه علاوه بر پیرایش به آرایش یا دیگر خدمات نیز پرداخته می شود.

 چگونه می توان به شغل آرایشگری مشغول شد؟

این شغل را هم می توان به طور تجربی یاد گرفت و هم در دوره های آموزشی آن شرکت کرد.  دوره هایی که دارای مدرک فنی حرفه ای و بین المللی هستند برای این شغل بسیار مناسبت اند.  همچنین افراد می توانند به طور کارآموز در آرایشگاه ها فعالیت کنند و پس از گذشت زمانی، تجربه کافی در این زمینه را کسب کنند.
عملاً برای شغل آرایشگر نیازی به دانش تخصصی و آکادمیک نیست، اما افرادی که دارای مدرک های بین المللی هستند در صدر استخدام های این رشته قرار می گیرند.

چگونه آرایشگر شویم؟ معرفی بازار کار و وضعیت درآمد

 استخدام آرایشگرهای مردانه

آرایشگرها و آرایشگاه های مردانه امروز خدماتی در زمینه اصلاح ریش و مو، کراتینه مو پاک سازی پوست، خدمات داماد و... انجام می دهند. محدوده فعالیت های آرایشگرهای مردان نسبت به زنان بسیار کوچک تر بوده و یادگیری این موارد به زمان کمتری نیاز دارد.
درصورتی که تمایل دارید در آرایشگاه های مردانه فعالیت داشته باشید می توانید در یک دوره چند ماهه نزد آرایشگرهای مردانه، به  صورت کارآموزی فعالیت کنید و یا در دوره های سه یا چهارماهه فنی حرفه ای برای آموزش این مهارت و کسب مدرک آن شرکت کنید.

 استخدام آرایشگرهای زنانه

گستره  فعالیت آرایشگاه ها زنان امروزه بسیار وسیع و متنوع است. در زمان های گذشته یک خانم آرایشگر تمامی فعالیت ها مانند کوتاهی مو، آرایش، خدمات ناخن، خدمات پوست، اصلاح صورت و ... را برعهده می گرفت. اما امروزه هر کدام از خدمات زیبایی و آرایشگری زنانه دارای افراد متخصص خود می باشد.
از جمله زمینه هایی که در بخش آرایشگری زنانه می توانید در آن فعالیت داشته باشید کوتاهی مو، میکاپ، پاک سازی پوست، مانیکور و پدیکور، میکروبلیدینگ و.... می باشد. هر کدام از این زمینه ها دارای دوره ها آموزشی مخصوص خود بوده که می توانید دوره متناسب با سلیقه و علاقه خود را انتخاب کرده و پس از گذراندن در آن حوزه ، مهارت کسب کنید.

استخدام شدن در شغل آرایشگر زنانه بسیار راحت است زیرا زمینه ها و بخش های آن بسیار متنوع و گسترده می باشد. شما میتوانید با اطلاع از آگهی های استخدام ناخن کار، آرایشگر، شینیون کار، اپلاسیون کار و.... وارد بازار کار شوید.

درآمد آرایشگرها به چه صورت است؟

امروز درآمد شغل آرایشگری بسیار زیاد می باشد.  البته که این درآمد به نوع عملکرد فرد، مهارت و توانایی های وی بستگی دارد.  اما به طورکلی افراد هزینه های زیادی را برای موارد آرایشی و پیرایشی خود صرف می کنند. همین مسئله باعث می شود تا درصورتی که در حوزه آرایشگری دارای مهارت کافی هستید، بتوانید به درآمد بالایی برسید. البته که این درآمد برای آرایشگاه زنانه نسبت به آرایشگاه مردانه بسیار بیشتر می باشد.
به طورکلی نمی توان یک عدد دقیق برای این شغل تعیین کرد، زیرا بر اساس نوع آرایشگر و همچنین مهارت فرد متغیر می باشد.

شغل آرایشگری در دنیا

همه افراد در تمامی دنیا به دنبال زیبایی هستند. به همین منظور یک آرایشگر خوب در هر جای دنیا که فعالیت داشته باشد می تواند به درآمد عالی برسد. ازآنجایی که علاقه به زیبایی در داخل کشور بسیار زیاد است آرایشگرهای تربیت دیده داخلی بسیار حرفه ای بوده و مهارت های بالایی در این زمینه دارند.  به همین منظور این آرایشگرها در صورت تمایل می توانند شغل بسیار خوبی در کشورهای خارجی نیز داشته باشند.

محیط کاری آرایشگر به چه صورت است؟

محیط آرایشگری یک محیط بسیار شاد می باشد. در آرایشگاه ها معمولاً آهنگ های بسیار شاد و زیبا پخش می شود و در کنار آن به دلیل آنکه افراد با زیبایی سروکار دارند، روحیه بسیار خوبی دارند. در این محیط افراد به تعامل و صحبت با یکدیگر می پردازند و همین مسئله باعث می شود که لحظات شادی را کنار هم سپری کنند.

ساعت کاری یک آرایشگر به چه صورت است؟

برای شغل آرایشگری ساعت کاری معینی نمی توان تعیین کرد.  درصورتی که به عنوان کارآموز یا دستیار در  آرایشگاهی استخدام شوید ، با توجه به نظر کارفرما در ساعت معینی باید در آرایشگاه حضور داشته باشید. اما اگر برای خود فعالیت داشته باشید یا آرایشگاه خود را داشته باشید، هر زمانی که متناسب با خودتان است می توانید در آرایشگاه حضور داشته باشید.

البته در برخی از مواقع کار آرایشگر بسیار زیاد بوده و نیاز است که ساعات زیادی را در آرایشگاه باشد.  به عنوان مثال ایامی مانند عید نوروز، چهارشنبه سوری و اعیاد ، تعطیلی ها و ... که افراد بیشتر به مهمانی می روند و یا برگزاری مراسم عروسی و ... را داریم،  کار آرایشگرها زیاد بوده و نیاز است که ساعت ها در آرایشگاه باشند تا بتوانند به تمامی مشتریان رسیدگی کنند.
چگونه آرایشگر شویم؟ معرفی بازار کار و وضعیت درآمد

ویژگی های یک آرایشگر

یک آرایشگر خوب در کنار علاقه ای که به این رشته دارد، باید مهارت و ذوق هنری داشته باشد و یک ارتباط خوبی با مشتری برقرار کند تا بتواند بر وی تاثیر گذارد و آن را جذب کند . خدمات آرایشگاه ها امروز بسیار گسترده است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم . درصورتی که قصد استخدام در این شغل را دارید می توانید آگهی های استخدام آرایشگر در سایت ایران استخدام را بررسی کنید.

در کنار مهارت یکی از مهم ترین ویژگی های آرایشگر خوب، داشتن ارتباط عالی با مخاطب است.  آرایشگری که بتواند با شخص مقابل خود به خوبی صحبت بکند و مشتری را به خود جذب کند، موفقیت بیشتری خواهد داشت. علاوه براین ویژگی نیاز به مهارت بالایی نیز است. در هر زمینه ای از آرایشگری اگر شخص دارای مهارت خوبی باشد و نظر مشتری را همان گونه که می خواهد پیاده سازد ، می تواند به موفقیت بالایی برسد.

سخن پایانی

موفقیت در این رشته به مهارت فرد و همچنین ارتباط وی با دیگران بستگی دارد. پس اگر دارای مهارت خوبی در این زمینه هستید حتما موفق شده و به درآمد بالایی دست می یابید.
شغل آرایشگری یکی از مشاغل بسیار پر در آمد هم در داخل کشور و هم در خارج کشور است.
یکی از تصوراتی که بیشتر مردم دارند،  این است که در سایت های جویای کار مانند کاریابی ایران استخدام، تنها مشاغلی که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند وجود دارد و افراد تنها برای این کار گونه مشاغل می توانند رزومه ارسال کنند.  اما این باور اشتباه است.
مشاغلی در این سایت ها وجود دارند که با داشتن مدرک فنی حرفه ای یا دوره کارآموزی می توان در آن ها مشغول به کار شد که یکی از این مشاغل شغل آرایشگری می باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: