بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

یکی از رسوم ایرانی‌ها هنگام ازدواج جوانان خرید لوازم آرایشی و بهداشتی برای عروس و داماد است. اگرچه امروزه خرید لوازم آرایشی از روی لیستی از پیش تعیین شده دیگر مرسوم نیست اما داشتن یک چک لیست برای تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی عروس خالی از لطف نخواهد بود. تهیه چک لیست لوازم آرایش عروس به شما کمک می‌کند تا بهترین لوازم آرایش ضروری و مورد نیاز خود را خریداری کنید و در مقابل وسوسه فروشندگان لوازم آرایشی و رنگ و لعاب فروشگاه‌ها قرار نگیرید و لوازمی را که شاید هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنید خریداری نکنید.

مواردی که در ادامه ذکر می‌شود تنها یک پیشنهاد از طرف فروشگاه لوازم آرایشی نگین استور  است و شما باید با توجه به سلیقه، نیاز و میزان استفاده از لوازم آرایشی و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید اقدام به خرید لوازم آرایشی کنید.

چک لیست لوازم آرایش عروس

چند نکته برای خرید لوازم آرایش عروس

  1. حتما قبل از اقدام به خرید یک چک لیست از لوازم مورد نیاز‌تان تهیه کنید تا هنگام خرید سردرگم نشوید.
  2. با توجه به بودجه‌ای که برای خرید لوازم آرایش عروس در نظر گرفته‌اید ابتدا لوازم ضروری را لیست کرده و بعد لوازمی که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را بنویسید.
  3. لوازم آرایشی را با توجه نیاز، میزان استفاده و سلیقه خود خریداری کنید، خرید محصولاتی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید صرفا به این دلیل که ممکن است روزی از آن‌ها استفاده کنید را در چک لیست لوازم ضروری خود قرار ندهید.
  4. هنگام خرید به چک لیستی که تهیه کرده‌اید پای‌بند باشید، چون حتما فروشندگان فروشگاه‌های لوازم آرایشی شما را به خرید محصولات بیشتر تشویق خواهند کرد.
  5. بسیاری از خرید‌های خود را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم آرایشی به صورت اینترنتی انجام دهید. چون در این صورت هم خیال‌تان از بابت اصل بودن محصولات خریداری شده راحت خواهد بود و هم زحمت بالا پایین کردن شهر برای پیدا کردن محصول دلخواه‌تان را نخواهید کشید.
  6. حتما از تجربیات دوستان و آشنایان خود استفاده کنید، مخصوصا افرادی که تقریبا شبیه به شما آرایش می‌کنند.

چک لیست لوازم آرایش عروس

بهتر است برای تهیه چک لیست  ابتدا لوازم آرایش را در چند گروه دسته بندی کنید:

  1. لوازم آرایش صورت
  2. لوازم آرایش چشم و ابرو
  3. لوازم آرایش لب
  4. لوازم آرایش ناخن
  5. پاک کننده‌های آرایشی
  6. ابزار‌های آرایشی
  7. مراقبت مو
  8. لوازم برقی
  9. لوازم بهداشتی

در این ۹ گروه از لوازم آرایشی و بهداشتی محصولات زیادی وجود دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را در چک لیست لوازم آرایش عروس بگنجانید. در ادامه محصولات هر کدام از این دسته‌ها را بررسی خواهیم کرد:

لوازم آرایش صورت

لوازم آرایش صورت شامل مواردی چون کانسیلر، پرایمر، هایلایتر، کرم پودر، پنکیک یا موس، رژگونه، کرم ضد آفتاب، کرم برنز، کرم لایه بردار، کرم های مرطوب کننده، کرم های بی بی یا سی سی می‌شود.  بسیاری از خانم‌ها معمولا از تعداد کمی از موارد ذکر شده استفاده می‌کنند. 

بسته به نوع آرایش و عادت‌های آرایشی خود می‌توانید از لوازم آرایش صورت خریداری کنید، به عنوان مثال عده‌ای از خانم‌ها برای آرایش روزانه فقط از کانسیلر، کرم ضد آفتاب و ٰرژگونه استفاده می‌کنند چون استفاده از کرم پودر برای آٰرایش روزانه سنگین است، اما خرید کرم پودر نیز برای آرایش مهمانی‌ها ضروری است.

 یا عده‌ای از پرایمر برای ماندگاری بیشتر آرایش صورت خود کمک می‌گیرند، انتخاب پرایمر می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد، چون دیگر نیاز نیست پول بیشتری برای لوازم آرایشی که ماندگاری بیشتری دارند خرج کنید.

لوازم آرایش چشم و ابرو

لوازم آرایش چشم و ابرو  شامل ریمل چشم، ریمل ابرو، فر کننده مژه، ژل ابرو، مداد خط چشم در رنگ‌های متفاوت، پالت سایه چشم، مداد و سایه ابرو می‌شود.

لواز آرایش چشم و ابرو نیز بسته به سلیقه و نوع آرایش عروس باید انتخاب شود. در خرید لوازم آرایش دقت کنید که هم محصولاتی برای آرایش روزانه خود انتخاب کنید و هم آرایش مخصوص مهمانی‌ها را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال بسیاری از خانم‌ها از سایه چشم برای آرایش روزانه خود استفاده نمی‌کنند اما در مهمانی‌ها استفاده از آن را ضروری می‌دانند.

در انتخاب پالت سایه چشم به این نکته نیز دقت کنید که پولتان را برای خرید پالت‌های ۲۰ تایی یا ۲۵ تایی هدر ندهید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در سلیقه شما هستند. پالت‌های سایه سه رنگی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

چک لیست لوازم آرایش عروس

لوازم آرایش لب

لوازم آرایش لب شامل خط لب، رژ لب جامد، رژ لب مایع، بالم لب هستند. معمولا خانم‌ها برای آرایش لب‌های خود اهمیت زیادی قائل‌اند و از همه مواردی که ذکر شد حداقل یک محصول را در کیف آرایش خود دارند و بسته به آرایش خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

لوازم آرایش ناخن

انواع لاک‌ها، لاک پاک کن و ناخن مصنوعی، سوهان ناخن و روغن تقویت کننده ناخن  مواردی هستند که عروس‌ خانم‌ها برای زیبایی  ناخن‌های خودشان می‌توانند خریداری کنند. استفاده از روغن کوتیکول می‌تواند به استحکام وسلامت‌ ناخن‌های‌تان کمک کند. آن عده از عروس خانم‌ها که دستی در آرایش ناخن دارند می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند از محصولات و لوازم طراحی ناخن نگین استور نیز برای زیباسازی ناخن‌های خود تهیه کنند.

چک لیست لوازم آرایش عروس

پاک کننده‌های آرایشی

هر آرایشی به پاک کردن هم نیاز دارد، برای پاک کردن آرایش تنها شستشوی صورت کافی نیست و باید از پاک کننده‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید. همانقدر که آرایش کردن مهم است پاک کردن درست آرایش نیز برای سلامتی پوست اهمیت دارد. بنابراین خرید شیر پاک کن، میسلار واتر، تونر، ژل شستشوی صورت و دستمال مرطوب را برای پاک کردن آرایش خود در نظر بگیرید.

ابزار‌های آرایش

ابزار‌های آرایشی مانند انواع براش، پد آرایشی و بیوتی بلندر نیز از موارد ضروری هستند که برای آرایش کردن به آن‌ها نیاز خواهید داشت و نباید خرید آن‌ها را از یاد ببرید.

لوازم آرایش و مراقبت مو

لوازم آرایش و مراقبت مو نیز می‌تواند شامل شامپو، نرم کننده، ماسک مو، حالت دهده مو، سرم مو، انواع برس و شانه مو و … باشد که با توجه به نیاز موهای خود می‌توانید آن‌ها را در چک لیست لوازم آرایش عروس خود بگنجانید.

لوازم برقی

سشوار، بابیلیس، اپیلیدی و اتوی مو نیز از لوازم برقی هستند که عروس خانم‌ها معمولا در لیست خود قرار می‌دهند. لوازم برقی بهتر است از برند‌های معتبر و دارای گارانتی تهیه شود چون این لوازم قرار است مدت‌ها توسط شما مورد استفاده قرار بگیرند.

لوازم بهداشتی

صابون، مسواک، خمیر‌دندان، نخ دندان نیز از لوازم بهداشتی مورد استفاده هستند که می‌توانید آن‌ها را در لیست خود قرار دهید.

سخن پایانی

موارد ذکر شده تنها یک پیشنهاد است و ممکن است از نظر برخی مخاطبان بعضی از محصولات از قلم افتاد باشد. باز هم روی این نکته تاکید می‌کنیم که برای تهیه چک لیست لوازم آرایش عروس قدرت خرید و و نیاز خود را در نظر بگیرید. خرید لوازم آرایشی عروس نباید بر اساس پیشنهادات فروشندگان لوازم آرایشی صورت بگیرد و همچنین از لیست‌های موجود در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز بدون در نظر گرفتن نیاز خود استفاده نکنید.

نگین استور، فروشگاه تخصصی لوازم آرایشی، پیشنهاد می‌کند حتما خرید اینترنتی لوازم آرایش را از این فروشگاه در نظر داشته باشید، چون هم به راحتی می‌توانید محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و در مورد آن اطلاعات کسب کنید، از خدمات مشاوره استفاده کنید و از همه مهم‌تر اینکه دیگر لازم نیست نگران اصل بودن محصولات آرایشی که خریداری می‌کنید باشید، چون این فروشگاه هیچ‌گاه با فروش محصولات فیک و تقلبی سابقه درخشان ۲۱ ساله خود را از بین نخواهد برد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز