بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شما که عاشق حلقه ازدواج هستین و حتی خیلی قبل تر از عروسیتون مدل های مختلف حلقه ازدواج رو میبینین و تو ذهنتون حلقه رویاییتون رو تصور می کنین، تا الان این سوال براتون پیش اومده که داستان این حلقه ها از کجا شروع شده؟ اینکه اصلا بقیه مردم دنیا هم مثل ما حلقه ازدواج دستشون میکنند یا رسمشون متفاوته؟ و …

فکر کنم برای هر کدوم از ما که عاشق حلقه ازدواج هستیم دونستن جواب این مدل سوال ها جالب باشه. پس اگه برای شما هم سواله، خوندن این مقاله رو ادامه بدین تا با جالب ترین حقایق در مورد حلقه ازدواج آشنا بشین و به جواب سوال هاتون برسین!

15 حقیقت جالب در رابطه با حلقه ازدواج که نمی دانستید

  1. احتمالا تا الان فکر میکردین که همه ی خانم ها و آقایون در همه جای دنیا برای نشان دادن عشق و تعهد شان به یکدیگر، حلقه ازدواج در دستانشان می کنند، اما این فکر کاملا اشتباه است و همه ی فرهنگ ها حلقه ازدواج خودشان را در انگشت حلقه نمی اندازند!
  2. مثلا برخی از سنت های هندی از عروس می خواهند که برای نشان دادن عشق و تعهد و ازدواجش حلقه ازدواج را در انگشتان پایش هم بیندازند! این فرهنگ در مکان های مختلف متفاوت است و حتی بعضی از قبایل از گردنبند برای این منظور استفاده می کنند!
  3. حدود 70 درصد عروس خانم ها، حلقه ازدواجشان را در انگشت چهارم دست چپشان می اندازند؛ به دلیل سنتی برگرفته از باورهای رومی که معتقد بودند رگ عشق که مستقیما به قلب می رسد، از این انگشت می گذرد!
  4. عشاق جوان در انگلستان، فرانسه و آمریکا حلقه ازدواج خود را در دست چپ قرار می دهند؛ اما زوج‌ها در هند، آلمان و روسیه دست راست را برای این کار ترجیح می‌دهند.
  5. سنت استفاده از حلقه ازدواج برای هر دو طرف، یعنی مرد و زن، از زمان جنگ جهانی دوم شروع شد! تا قبل از آن فقط زنان بودند که حلقه ازدواج در دستانشان می کردند. بعد از آن مردان برای آنکه در جنگ به یاد معشوقه ی خود باشند از حلقه ازدواج استفاده می کردند. این سنت بعد از جنگ هم ادامه پیدا کرد و الان انداختن حلقه در دست مرد و زن موضوعی عادی و مرسوم است.
  6. یکی از دلایل تاریخی که مردان شروع به دادان حلقه های ازدواج گرانبها به همسران آینده شان کردند این بود که با این کار نشان دهند به اندازه کافی از لحاظ مالی قدرت دارند تا بتوانند او را در زندگی حمایت کنند و نیازهای او را برطرف کنند. 
  7. در واقع دلیل آنکه هر روز حلقه ازدواج ها پرزرق و برق تر و گران تر شد هم همین است، مردان باید قدرت مالی خودشان را به طرف مقابل نشان می دادند. به خصوص در زمان های قدیم که مراسم ازدواج به صورت سنتی انجام می شد و یک دختر همزمان چند خواستگار داشت که باید از بین آنها قدرتمندترین را انتخاب می کرد.
  8. از بین تمام جملات و تاریخ ها و … که روی حلقه ازدواج خانم ها حک می شود، اسم داماد رایج ترین آنها است!
  9. اولین حلقه های ازدواج ثبت شده در تاریخ به مصر باستان بر می گردد. زوج ها در آن زمان حلقه های دایره شکل را به عنوان نمادی از ابدیت، خدایان خورشید و ماه با یکدیگر رد و بدل می کردند. آنها فرم دایره ای حلقه را دقیقا به همین دلیل انتخاب کردند که نماد ابدیت بود و عشق بی پایان بین زن و مرد را به تصویر می کشید.
  10. در اوایل و در بعضی از فرهنگ ها، حلقه ازدواج فقط از طرف مردان به زنان داده می شد تا نمادی از مالکیت زن برای مرد باشد! باید خوشحال باشیم که این رسم غیر انسانی به لطف بعضی از اجدادمان تغییر کرد و به نمادی زیبا از عشق بین دو نفر تبدیل شد.

15 حقیقت جالب در رابطه با حلقه ازدواج که نمی دانستید

  1. از بین رنگ های مختلف طلا و پلاتین، طلای سفید با اختصاص دادن 73 درصد از آمار به خودش در اول لیست محبوبترین ها قرار دارد!
  2. همه میدانیم الماس هم محبوبترین سنگ قیمتی به کار رفته در حلقه ازدواج و نامزدی است اما خوب است که بدانید برش گرد برلیان از الماس هم در صدر لیست محبوب ترین برش های سنگ های قیمتی قرار دارد!
  3. در رومانی زوج ها در بیست و پنجمین سالگرد ازدواجشان به یکدیگر حلقه ازدواجی از جنس نقره هدیه می دهند تا جایگزین حلقه های طلای عروسیشان کنند!
  4. در روم باستان مردان اکثر اوقات به همسران خود حلقه های ازدواجی هدیه می دادند که با یک کلید کوچک تزئین میشدند! این طرح، حلقه را به کلید نمادین قلب او تبدیل می کرد.
  5. حلقه های ازدواج همیشه از جنس فلز نبودند! همانطور که کمی قبل گفتم مصر باستان اولین جایی بود که به طور رسمی شواهدی از حلقه های ازدواج در آن مشاهده شد و آن حلقه ها اصلا از جنس فلز نبودند! این حلقه های ازدواج در اوایل از کنف یا نی بافته می شدند، موادی کاملا طبیعی.
  6. بعضی ها معتقدند که رومی ها برای اولین بار فلزات را در حلقه ازدواج به کار بردند، البته این کاملا به شرایط ازدواج زن و مرد بستگی داشت. آنها در انواع مختلف ازدواجی که داشتند مدل های مختلفی از حلقه را استفاده می کردند.
  7. عروس خانم های امروزی اکثرا حلقه ی ازدواجی می خواهند که با حلقه نامزدی آنها یکپارچه باشد و مثل پازل در یکدیگر چفت شوند. ممکن است فکر کنید این رسم جدید است اما اشتباه می کنید!
  8. این مدل حلقه ها در زمان های قدیم در خاورمیانه بسیار مرسوم بوده است! در آن زمان ها دو حلقه وجود داشت که برای چفت شدن آنها در یکدیگر باید یکی از حلقه ها چرخانده می شد تا در جای درستش قرار بگیرد.
  9. گرانترین حلقه ازدواج در حال حاضر با ارزش 10 میلیون دلار متعلق به ماریا کری بوده است که توسط نامزد سابقش به او هدیه داده شده بود! حلقه ازدواج او از یک الماس درشت 35 قیراطی با برش امرالد (emerald) ساخته شده بود که دو الماس باگت کوچکتر هم در کنار آن خود نمایی می کردند.
  10. حلقه ها در زمان قدیم به سادگی الان نبودند و در طراحی و ساختشان به مقدار زیادی جزئیات دیده میشد. این جزئیات چه در طراحی و چه در برش و نوع سنگ قیمتی به کار رفته در حلقه ازدواج دیده میشد.

ساختن آنها هم زمان بسیاری زیادی لازم داشت و هرچه تزئینات بیشتر، ارزش کار هم بیشتر!

الان هم با اینکه خیلی از طرح ها به سمت سادگی رفتند و زیبایی خاص خودشان را دارند، بعضی از افراد به دنبال طرح های قدیمی و به اصطلاح آنتیک هستند.

ممکن است به راحتی نتوانید هر جایی از این طرح ها پیدا کنید، اما می توانید آن را به گالری های جواهر معتبر سفارش دهید تا برایتان بسازند. یکی از جواهری های با قدمت بالا در صنعت طلا و جواهر که سفارش ساخت هم قبول میکند جواهری زمردی (zomorodi.com) است. این جواهری به قدری بر روی کیفیت نهایی کارها حساسیت به خرج می دهد که از بهترین طراح ها، بهترین متریال (سنگ های قیمتی با برترین کلاس کیفی در دنیا و با شناسنامه ی GIA برای الماس) و خبره ترین سازندگان طلا و جواهر در کارهایش استفاده می کند.

15 حقیقت جالب در رابطه با حلقه ازدواج که نمی دانستید

البته علاوه بر اینکه می توانید طرح دلخواهتان را به این جواهری سفارش دهید، می توانید به گالری حلقه ازدواج زمردی سر بزنید و در بین طرح های بسیار متنوع آنها از کلاسیک گرفته تا مدرن، حلقه ازدواج مورد نظرتان را انتخاب کنید.

https://www.zomorodi.com/fa/products/wedding-rings

زمردی علاوه بر کالکشن مربوط به عشق و ازدواج شامل سرویس جواهر عروس، حلقه ست و …. محصولات متنوع دیگری از طلا و جواهر را هم دارد که می توانید با سر زدن به شبکه های اجتماعی زمردی، آنها را ببینید:

Instagram: https://www.instagram.com/zomorodijewelry/

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

برای سفارش محصول، دریافت مشاوره و خرید می توانید از طریق شماره های زیر با جواهری زمردی در ارتباط باشید:

021-55622715

09121509364



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.8 از 5)

نظرات شما: