بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در دهه‌های اخیر، ساعت‌های مچی به‌طور روزافزون در میان خانم‌ها و آقایان محبوب شده‌اند. ساعت‌های مچی قبل از قرن بیستم عمدتاً برای اهداف تزئینی به جای زمان‌سنجی استفاده می‌شد. حتی امروزه نیز بسیاری از خانم‌ها با اهداف زینتی از ساعت‌های مچی استفاده می‌کنند؛ از آنجایی که خانم‌ها ساعت‌های مچی را به‌عنوان یک نوع اکسسوری در نظر می‌گیرند، بیش‌تر به ظاهر ساعت اهمیت می‌دهند.

۴ نکته در انتخاب ساعت مچی زنانه

انتخاب ساعتی که مناسب استایل شما باشد در خانم‌ها بسیار اهمیت دارد. ساعت شما می‌تواند یک اکسسوری چشمگیر در ظاهر شما باشد یا حتی می‌تواند به بخش جدانشدنی از استایل شما تبدیل شود. با این حال، باید بگوییم ظاهر تنها یکی از معیارهایی است که خانم‌ها باید هنگام خرید یک ساعت زنانه در نظر بگیرند. در این پست، ما 4 نکته را برای کمک به خانم‌ها در انتخاب مناسب‌ترین ساعت مچی مطرح می‌کنیم.

نوع موتور ساعت

خانم‌های زیادی به مشخصات فنی ساعت‌ها علاقه‌مند نیستند. با این حال، درک این نکته مهم است که نوع موتور، قلب ساعت است. بدون موتور خوب، ساعت به درستی کار نمی‌کند.

شکی نیست که موتور‌های سوئیسی همچنان بهترین هستند. وقتی صحبت از نوع موتور ساعت می‌شود، می‌توانید موتور مکانیکی یا موتور کوارتزی را در نظر بگیرید.

موتور مکانیکی ساعت، با توجه به سطح بالای ساخت و کیفیت برتر جزئیات فنی جالب به‌نظر می‌رسد. با این حال، این نوع موتور نیاز به تعمیرات مکرر و نگهداری بیش‌تری دارد. اگر موتور از نوع دستی است، باید به یاد داشته باشید که آن ساعت را کوک کنید. اگر ساعت اتوماتیک یا خودکوک است، به عبارت دیگر، دارای موتور خودکار است، برای اطمینان از دقت ساعت باید ساعت را به‌طور مداوم در دست کنید یا از کوک ساعت استفاده کنید.

در غیر این صورت، موتور کوارتزی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. ساعت‌های کوارتزی که با باتری کار می‌کنند، دقیق‌تر و ارزان‌تر از ساعت‌های مکانیکی هستند. با استفاده از ساعتی که دارای موتور کوارتزی است، تنها باید بعد از 2 تا 3 سال بر اساس دستورالعمل سازنده یا زمانی که باتری ضعیف شده است، باتری را تعویض کنید.

تناسب با رنگ پوست

متناسب با رنگ پوست‌تان و بسته به لباس و موقعیت، می توانید صفحه ساعتی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است. اگر در طول جلسات یا فعالیت‌های غیررسمی لباس اداری به تن می‌کنید، یک ساعت مینیمالیستی با صفحه ساده می‌تواند انتخابی عالی باشد. از طرف دیگر، یک ساعت جواهری تزئین‌شده با سنگ‌های قیمتی ممکن است برای ترکیب لباس‌های فانتزی برای شرکت در یک رویداد معتبر یا خاص مناسب باشد. درست مانند انواع دیگر اکسسوری، ساعت شما نیز باید دارای قطعات و تزیینات متناسب با پوست شما باشد. من معتقدم انتخاب ساعتی که با پوست شما مطابقت داشته باشد ظاهر شما را به‌طرز چشمگیری تکمیل می‌کند.

1. راه‌هایی برای تعیین رنگ پوست

رنگ پوست به‌طور کلی در یکی از دو دسته قرار می‌گیرد: سرد یا گرم. با مشاهده رنگ رگ‌ها داخل بازوها می‌توانید رنگ پوست خود را تشخیص دهید. رنگ پوست سرد با رگه‌های آبی رنگ مشخص می‌شود. اگر رنگ پوست سردی دارید، ممکن است هنگام نگاه کردن در آینه متوجه ته‌رنگ‌های صورتی یا قرمز مایل به‌صورتی شوید. گفته می‌شود که اکثر مردم پوست سردی دارند، از جمله افرادی که پوست تیره و پوست برنزه دارند. از طرف دیگر، رنگ پوست گرم با رگه‌های سبز رنگ تشخیص داده می شود. وقتی در آینه نگاه می‌کنید، فردی با رنگ پوست گرم ممکن است ته‌رنگ زرد یا زردآلوی طلایی را مشاهده کند. افراد با پوست روشن معمولا رنگ پوست گرم دارند.

2. جنس قاب ساعت

خانم‌هایی با رنگ پوست سرد با پوشیدن ساعتی با بدنه استیل، نقره‌ای یا طلای سفید بهترین ظاهر را خواهند داشت. در مقابل، ساعت‌های مچی با قاب طلایی یا رزگلد بهترین انتخاب برای خانم‌های با پوست گرم خواهد بود.

3. سنگ‌های قیمتی

رنگ‌های پوست سرد با الماس‌ها و سنگ‌هایی با سایه صورتی، آبی، قرمز و سرخابی سازگاری دارد. بنابراین، صفحه ساعت تزئین‌شده با الماس، یاقوت، یاقوت کبود آبی، آکوامارین یا زمرد می‌تواند انتخابی جذاب باشد. زنان با رنگ پوست گرم باید سنگ‌های قیمتی با سایه‌های خاکی مانند الکساندریت، سیترین، گارنت یا الماس زرد را در نظر بگیرند.

صفحه ساعت

برای یک خانم، اندازه صفحه نباید خیلی بزرگ باشد، اما واضح است که باید با اندازه مچ دست شما مطابقت داشته باشد. بیش‌تر خانم‌ها ساعت‌هایی با قطر صفحه 34-38 میلی‌متر را ترجیح می‌دهند. این اندازه مناسبی است، به طوری که ساعت را به یک اکسسوری برازنده برای پوشش خانم‌ها تبدیل می‌کند.

یکی دیگر از عناصر ضروری که باید در نظر بگیرید شیشه ساعت است. سه نوع کریستال ساعت وجود دارد، اما کریستال یاقوت کبود بدون شک بهترین انتخاب است.

بند ساعت

انواع مختلفی از بند وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. با این حال، از آنجایی که خانم‌ها معمولاً لباس‌های مختلف را ترجیح می‌دهند، به شما پیشنهاد می‌کنم یا چند ساعت داشته باشید یا بند‌های قابل تعویض داشته باشید تا مناسب همه موقعیت‌ها باشد.

اگر علاقه‌مند به داشتن ساعت‌های دارای بندهای فلزی هستید، بهترین کار این است که جنس بند را همان جنس بدنه ساعت انتخاب کنید.

بند‌های چرمی نیز می‌توانند انتخابی زیبا باشند. رنگ بند چرمی ساعت شما باید با سایر عناصر لباس شما مطابقت داشته باشد. برای مثال اگر کیف چرمی مشکی دارید یا کفش پاشنه بلند مشکی دارید، بدون شک باید بند چرمی مشکی را برای ساعت‌تان انتخاب کنید.

علاوه بر این، امروزه استفاده از بند ناتو بسیار مد شده است. این نوع بند برای فعالیت‌های روزمره یا در فضای باز یا ترکیب با لباس‌های کار مناسب خواهد بود.

اگر به دنبال خرید ساعت زنانه هستید، حتما سری به فروشگاه اشرافی بزنید. در این فروشگاه مدل های متنوعی از برندهای مختلف برای فروش عرضه شده است.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: