بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر ظاهر خودتان را زمانی که از خواب بیدار می‌شوید دوست ندارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید چراکه در ادامه نکاتی را یادآور شدیم که با رعایت این نکات صبح ها زیبا از خواب بیدار خواهید شد.

اگر صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب احساس می کنید چهره زیبایی ندارید ، باید گفت که تنها نیستید! زیرا بیشتر افراد معمولا با پوستی درخشان و موهای عالی و خوش حالت از خواب بیدار نمی شوند ؛ به خصوص اگر شب قبل هیچ تلاشی برای مراقبت از پوست و موهای خود انجام نداده باشند!

اگر قصد دارید صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب چهره و موهایی زیبا داشته باشید لازم است که به چند نکته در زمینه مراقبت از پوست و مو توجه داشته باشید و یکسری اقدامات ساده برای این منظور قبل از خواب انجام دهید. با رعایت نکات مراقبت از پوست و مو که در این مقاله از سوربان آماده کردیم میتوانید صبح ها زیباتر از همیشه از خواب بیدار شوید و زیبایی طبیعی چهره و موهای خود را به نمایش بگذارید.

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

۱. مهم ترین نکته برای زیبا بودن در صبح ؛ مراقبت از پوست

برای اینکه صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب زیبا باشید لازم است که حتما از شب قبل به خوبی از پوست خود مراقبت کنید و اقداماتی که در زیر اشاره کردیم را برای مراقبت از پوست خود انجام دهید :

  • تمیز کردن پوست قبل از خواب

اگه در طول روز آرایش می کنید باید حتما شبها قبل از خواب پوست صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و آرایش خود را به طور کامل از روی پوست پاک کنید. حتی اگر هیچ آرایشی هم نداشته باشید باز هم ممکن است آلودگی ها و ناخالصی های موجود در هوا روی پوست قرار گیرد و باعث مسدود شدن منافذ پوستی شوند. بنابراین شبها قبل از خواب حتما صورت خود را با یک شوینده ملایم و مخصوص نوع پوستتان بشویید و تمیز کنید.

  • بعد از شستن و تمیز کردن پوست صورت کرم دور چشم بزنید

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

بعد از شستن و تمیز کردن صورت نوبت استفاده کردن از کرم دور چشم مناسب هستید تا پوست ظریف دور چشم به بهترین شکل ممکن آبرسانی شود.

  • آبرسان و مرطوب کننده فراموش نشود

شب بهترین زمان برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست صورت با کرم آبرسان و مرطوب کننده است. به همین دلیل بهتر است که یک لایه ضخیم از آبرسان و مرطوب کننده روی پوست بزنید. میتوانید از ابتدا محصولات آبرسان و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید و یا از محصولاتی بهره ببرید که حاوی آبرسان و مرطوب کننده باهم هستند.

  • حتما قبل از رفتن به رختخواب از مرطوب کننده مخصوص لب یا بالم لب استفاده کنید

لبها هم باید مثل بقیه قسمت های صورت کاملا مرطوب شوند. شبها بهترین زمان برای استفاده از بالم لب است ؛ زیرا چندین ساعت صبحت نمی کنید و چیزی نمی خورید و بالم لب میتواند به خوبی جذب پوست لب شود. بنابراین شبها قبل از خواب مقدار مناسبی از بالم لب مورد علاقه خود را بر روی لب بزنید تا صبح ها با لبهایی نرم و زیبا از خواب بیدار شوید.

  • پاها را قبل از خواب مرطوب کنید و جوراب نخی بپوشید

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

زیبایی فقط مختص صورت نیست! اگه کمی وقت برای مرطوب کردن پاها قبل از خواب اختصاص دهید ، صبح ها با زیبایی سر تا پا از خواب بیدار خواهید شد. بهتر است مقداری لوسیون غلیظ روی پاها بزنید و بعد یک جفت جوراب نخی بپوشید تا پاهایتان کاملا نرم و لطیف شوند.

۲. به پشت بخوابید

اگه بر روی پهلو یا روی صورت بخوابید ، بالشت بر روی صورت اصطکاک ایجاد میکند و نیروی جاذبه زمین هم پوست را به سمت پایین میکشد و احتمال ایجاد چین و چروک روی پوست صورت افزایش پیدا میکند. بنابراین توصیه میشود که حتما شبها به پشت سر بخوابید. اینکار نه تنها از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری میکند ؛ بلکه باعث میشود تا گردن و ستون فقرات در یک راستا بوده و بعد از بیدار شدن از خواب احساس گرفتگی گردن و کتف نخواهید داشت.

۳. هنگام خواب از دستگاه بخور یا مرطوب کننده هوا استفاده کنید

آبرسانی حتی در هنگام خواب هم برای پوست بسیار مهم است. به همین منظور توصیه میشود حتما یک دستگاه بخور یا رطوبت ساز در اتاق خواب خود داشته باشید و شبها قبل از خواب این دستگاه رو روشن کنید تا رطوبت هوا بیشتر شده و از این طریق آبرسانی بهتری برای پوست انجام گیرد. اینکار در فصل زمستان اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

۴. در طول روز حدود ۳ لیتر آب بنوشید

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

نوشیدن آب تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن آلودگی و سموم بدن دارد و برای داشتن پوستی سالم و زیبا ضروری است. اگر نوشیدن آب را فراموش میکنید بهتر است همیشه یک بطری بزرگ آب همراه خود داشته باشید تا از این طریق نوشیدن آب به شما یادآوری شود.

۵. مراقبت از موها قبل از خواب ؛ دیگر نکته مهم برای زیبا بودن در صبح

برای اینکه صبح ها زیبا از خواب بیدار شوید در کنار رعایت توصیه های مربوط به مراقبت از پوست ، باید از موها هم به خوبی مراقبت کنید تا بعد از بیدار شدن از خواب ، موهایی سالم ، زیبا و خوش حالت داشته باشید.

  • اگر موهای خشکی دارید از ماسک موی نرم کننده استفاده کنید

اگه موهایتان خیلی خشک است بهتر است شبها قبل از خواب، مقداری ماسک نرم کننده مو یا مرطوب کننده مو بزنید و بعد موهای خود را با روسری بپوشانید و صبح روز بعد موهایتان را بشویید.

اما اگر موهای چرب دارید توصیه میکنیم مقداری از یک روغن سبک مثل روغن آرگان یا نارگیل به ساقه موهای خود بزنید. این کار مانع از ایجاد مو خوره خواهد شد و تاثیر خیلی خوبی هم در حفظ سلامت و زیبایی موها دارد.

  • اگر موهایتان بلند است موهایتان را شل ببندید

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

بهتر است قبل از خواب موهای خود را در بالای سر جمع کرده و با یک کش موی ابریشمی یا پارچه به شکل دم اسبی شل ببیندید.

  • روبالشتی ساتن استفاده کنید

روبالشتی های نخی میتوانند رطوبت موها را جذب کرده و به مرور زمان باعث ضعیف شدن و شکستگی موها شوند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از روبالشتی ساتن یا ابریشمی استفاده کنید تا در طول شب و زمان خواب از سلامت و زیبایی موها محافظت کرده باشید.

۶. راحت بخوابید!

برای اینکه صبح ها زیبا از خواب بیدار شوید باید شرایط خیلی مناسبی برای خوابیدن فراهم کنید. یک خواب راحت و عالی تاثیر خیلی زیادی بر روی زیبایی و سلامت پوست و مو دارد و کمک میکند تا صبح ها سرحال و شاداب به نظر برسید:

  • اتاق خوابتان باید آرام و سرشار از آرامش باشد

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

اتاق خواب باید خنک ، تاریک و آرام باشد تا بتوانید یک خواب راحت را در طول شب تجربه کنید. سعی کنید روتختی زیبا و مناسبی برای تخت خواب خود تهیه کنید تا در هنگام خواب احساس خیلی خوبی داشته باشید. اتاق خواب خود را مرتب نگه دارید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

  • ملحفه و روبالشتی را هفته ای ۱ بار بشویید

عرق ، سلولهای مرده پوست و سایر ناخالصی ها معمولا در ملافه های شما جمع میشن و میتوانند بدون اینکه متوجه شوید باعث ایجاد مشکلات زیادی در پوست و مو شوند. بنابراین توصیه میشود ملحفه ها و روبالشتی ها را حداقل هفته ای یک بار بشویید و تمیز نگه دارید.

  • برنامه خواب منظم داشته باشید

سعی کنید برنامه خواب خود را تنظیم کنید ؛ به این صورت که در یک ساعت خاص در شب بخوابید و صبح ها نیز در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. حداقل 7 ساعت خواب در شب را برای تنظیم خواب خود در نظر بگیرید. این کار به بدن کمک میکند تا زمان بیداری و خواب را به خوبی تشخیص دهد و میتوانید راحتتر به خواب روید و آرامش بیشتری خواهید داشت. این موضوع بر روی زیبایی پوست نیز اثر گذار خواهد بود.

  • ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب از نوشیدن الکی و کافئین خودداری کنید

قبل از خواب چیکار کنیم که صبح زیبا باشیم؟

اگر چه الکل یک عامل کاهش دهنده و کافئین یک ماده محرک هست ، اما هر دو میتوانند چرخه خواب را مختل کنند. بهتر است تا چند ساعت قبل از خوابیدن به سراغ این نوشیدنی ها نروید و فقط آب بنوشید تا خواب باکیفیت و خوبی را در طول شب تجربه کنید.

  • قبل از رفتن به رختخواب تلفن همراه و سایر لوازم الکترونیکی را خاموش کنید

تلفن ، تلویزیون ، رایانه و سایر ابزارهای ارتباطی دارای اشعه آبی رنگ بوده و در روند خواب اختلال ایجاد میکنند. در واقع این نور شبیه به نور خورشید بوده و مغز را فریب میدهد و باعث میشود تا اینطور فکر کند که هنوز روز هست و مانع از خوابیدن شما خواهد شد.

بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب موبایل ، تلویزیون ، رایانه و سایر وسایل الکترونیکی که دارای نور هستند را خاموش کنید تا برای خوابیدن آماده شوید.

کلام آخر

برای اینکه صبح ها خیلی زیبا از خواب بیدار شوید لازم است که به چند نکته در رابطه با مراقبت از پوست و مو توجه کنید و از این طریق زیبایی طبیعی خود را بیشتر نمایان کنید. نکاتی که در بالا اشاره کردیم به شما کمک خواهند کرد تا هم خواب آرام و باکیفیتی داشته باشید و هم صبح ها زیبا از خواب بیدار شوید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(26 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز