بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
سحرخیزی چیست؟ چرا باید سحرخیز شویم؟ چگونه می‌توانیم سحرخیز شویم؟ چرا سحرخیزی تا این اندازه اهمیت دارد؟ چگونه پس از بیدار شدن، نخوابیم؟ این مجموعه سوالات را در ادامه پاسخ داده ایم.

اینکه پس از برخواستن از خواب، دوباره به خواب نرویم دغدغه افراد بسیاری است. به نظر شما چگونه بعد از بیدار شدن نخوابیم؟ اصلا این موضوع دغدغه افراد بسیار زیادی است زیرا بعضی افراد اراده کرده از جای برمی خیزند اما نمی‌توانند این اراده را داشته باشند که پس از بیداری دوباره به خواب نروند.

اصلا بیدار شدن دم صبح و سحر یک طرف، اینکه دوباره به خواب نرویم هم یک طرف. سحرخیزی یک عادت بسیار خوب، پسندیده و محبوب میان عامه افراد است که از قضا در نگاه اول کاری بس دشوار و بعید به نظر می‌رسد. مقاله چگونه بعد از بیدار شدن دوباره نخوابیم؟ یکی از مقالات موثر در این زمینه است که میتواند به شما در این راستا کمک کند تا انتها همراه این مطلب از سوربان باشید.

چگونه پس از برخواستن از خواب دوباره به خواب نرویم؟ / 8 ترفند ساده اما کارساز!

چگونه بعد از بیدار شدن از خواب دوباره نخوابیم؟

انجام برخی کارها پس از بیداری سبب می‌شود که دوباره هوس خواب به سرمان نزند، روز خوبی را سپری کرده و به تمام برنامه و اهدافی که برای روز خود داریم، برسیم. اینکه بلندی شب و روز با تغییر فصل‌هاست، اشتباه است.

طول روزها به دست خودمان بلند یا کوتاه می‌شود. در ادامه این مقاله قرار است برخی راهکارهایی که سبب بیدار نگه داشتننمان پس از دل کندن از رختخواب گرم و نرم‌مان می‌شود را بیان کنیم. پس تا انتهای مقاله چگونه بعد از بیدار شدن نخوابیم، با ما همراه شوید.

ما صبح زود بیدار شدیم حالا می خواهیم نخوابیم سحر‌خیزی در خودمون ایجاد کردیم اما احساس خواب‌آلودگی میکنیم خیلی از ما ها بخاطر همین عادت های خیلی خوب خودمان را از دست میدهیم یک وبیناری داشتیم به اسم روتین روزانه.

اولین روتینی که بعد از بیدارشدن صبح گفته شد ورزش کردن هست،وقتی که من،شما، افراد موفق که از خواب بیدارمیشن احساس خواب‌آلودگی میکنن،این یعنی توهم مثل بقیه هستی اگر داری احساس خواب‌آلودگی میکنی، یعنی انسان هستی.

انسان های موفق فرقشون با انسان های معمولی اینکه اون ها نمیرن تو رخت خواب حالا گه کاری انجام میدن خواب‌آلودگی شان برطف بشود یکسری راهکار های کوچک هست مثلا میگن از ذهن چند سوال بپرسید،سوال های ساده برای مثال امروز چند شنبه است؟برنامه من چی هست؟دیروز ناهار چی خوردم؟؟شمارش 100 تا 1 به صورت معکوس یا مثلا خوردن ویتامین C میتواند کمک کند.

اما بهترین آنها ورزش کردنه اگر ما اداره اینو نداشته باشیم که صبح زود ورزش بکنیم یعنی جز اولین کار های ما باشد اگر ورزش نکنیم طبیعتا در طول روز احساس خواب‌آلودگی بیشتری داریم بایک ورزش کردن ساده میتوانیم این جلوی احساس خواب‌آلودگی درطول روز بگیریم پس بهونه اینو نداشته باشیم که احساس خواب میکنیم همه ما احساس خواب میکنیم مهم این است چه کاری را انجام میدیم همه ما ها مثل هم هستیم.

چرا صبح زود بیدار شدن مهم است؟

چگونه پس از برخواستن از خواب دوباره به خواب نرویم؟ / 8 ترفند ساده اما کارساز!

از زندگینامه دارن هاردی معروف شروع کنیم تا وارن بافت و زاکر برگ و … ه‍مه آنها یکی از اصول موفقیت خود را سحرخیز بودنشان می‌دانند. شاید باورش برای‌تان سخت باشد میان انبوه آدم‌های موفق دنیا که بگردید فقط و فقط بیل گیتس را پیدا می‌کنید که کمی فراتر از حد معمول می‌خوابد. البته باید به شما بگویم که تایم بیداری بیل گیتس ساعت هفت صبح است.

اگر خواب زیاد یک جرم محسوب میشد، مطمئنا با نگاهی به خودمان متوجه خواهیم شد که بزرگترین مجرمان دنیا ما هستیم. البته خواب زیاد چندان تفاوت زیادی با جرم و جنایت ندارد. جرم و جنایت فقط به ضرر رساندن به دیگران ختم نمی‌شود. گاهی بزرگترین آسیب‌ها را خودمان به خودمان می‌زنیم.

مدیریت زمان خوبی نداریم، به برنامه و اهداف روزانه خود نمی‌رسیم، وقت زیادی را در کنار افراد خانواده سپری نمی‌کنیم، برای خودمان تفریح و استراحت در نظر نمی‌گیریم و … همه این‌ها با دو ساعت زودتر بیدار شدن قابل جبران است.

فرض کنید در هر هفته دو ساعت زودتر از خواب بیدار می‌شوید، پس از گذشت یک هفته 14 ساعت مفید برای انجام کارها و برنامه خود داشته‌اید. سحرخیزی نوعی حساب سپرده است که ن تنها از سود روزانه، بلکه سود ماهیانه و سالیانه و بلکه تمامی عمرتان از آن بهره‌مند خواهید شد.

چگونه سحرخیز باشیم؟

بی‌شک برای انجام هر کاری مهمترین رکن انجام شدن و شکل‌گیری آن کار، اراده و انگیزه لازم است. مادر من هر روز صبح از خواب برمی‌خیزد و صبحانه همسر و فرزندانش را می‌دهد همین موضوع سبب شده در تمام طول عمر سحرخیز باشد. همسر و فرزندانش انگیزه سحرخیز بودن او هستند. برادرم هم بالتبع برای رفتن به مدرسه از خواب برمی‌خیزد، رفتن به مدرسه دلیل و انگیزه سحرخیزی اوست.

پدرم هم کارمند است و برای رفتن به اداره سحرخیز شده است. اما اگر مرا یک فرد بیکار و بی هدف در نظر بگیرید، چه دلیلی برای سحرخیزی من وجود دارد؟

چگونه پس از برخواستن از خواب دوباره به خواب نرویم؟ / 8 ترفند ساده اما کارساز!

ساعت 4 صبح با 12 بعدازظهر از دید یک آدم بی هدف و بی انگیزه که رسالت زندگی خود را پیدا نکرده تفاوتی ندارد. هر موقع که بخواهد بیدار می‌شود و تا هر زمان که بخواهد، بیدار می‌ماند. همین اندازه بی هدف و بی تدبیر. هر فردی برای انجام دادن یک کار در ابتدا نیاز به یک انگیزه دارد، همانند انجام شدن یک واکنش شیمی یا روشن شدن یک کبریت یا هر چیز دیگری. برای سحرخیز شدن ما به یک جرقه نیاز داریم. در ابتدا یک جرقه در خودتان ایجاد کنید.

 سحرخیزی و بیداری پیدا کنید، یا در خودتان ایجاد کنید، اراده قویتری در این مسیر پیدا خواهید کرد. مهم نیست یک انگیزه درونی دارید یا یک انگیزه بیرونی؛ صرف چیزی که بدان انگیزه گویند برایتان کفایت می‌کند. گاهی شاید انگیزه‌ای که شما برای انجام یک کار انتخاب می‌کنید خیلی مسخره یا دور از ذهن به نظر برسد، اما این موضوع هیچ اهمیت و خللی در کیفیت کار مورد نظر شما ندارد.

چگونه بعد از بیدار شدن از خواب نخوابیم؟

بعد از دانستن چرا و چگونگی سحرخیزی به این سئوال می‌رسیم که چگونه بعد از بیدار شدن نخوابیم؟ عده‌ای افراد از اینکه سحرخیز هستند شادمانند و احساس غرور می‌کنند. مثلا می‌گویند ساعت چهار بیدار شده‌ایم. اما اگر از آنها بپرسی ساعت چهار که بیدار شدی چه کردی؟

در جواب می‌گویند دیدیم خیلی زود است دوباره خوابیدیم. به آدمی می‌توان سحرخیز گفت که پس از بیدار شدن با یک حس مطلوب و نشاطی توصیف نشدنی روز خود را شروع می‌کند و به انجام کارهای مهم و مثبت خود می‌پردازد.

نه اینکه هر ثانیه یک خمیازه بکشد و پلک‌هایش روی هم بیفتد و به زور آنها را باز نگه دارد. هر چند که قبول دارم این موضوع در ابتدا بسیار سخت است. پس باید کارهایی انجام دهیم که آن را آسانتر می‌کند مثلا:

  • نوشیدن آب خنک

چگونه پس از برخواستن از خواب دوباره به خواب نرویم؟ / 8 ترفند ساده اما کارساز!

نوشیدن یک لیوان آب بسیار خنک قبل از خوردن صبحانه و بهتر بگویم ناشتا علاوه بر اینکه خواب اول صبح را از سرمان می‌پراند، حس نشاط و شادابی را به ما القا می‌کند و همچنین باعث دفع سموم بدن می‌شود.

  • اسپری گلاب

گلاب و عطر گل محمدی نشاط آور است و سبب ایجاد حال خوب در ابتدای صبح می‌شود. اسپری کردن گلاب در هوای خانه و صورتمان سبب می‌شود خواب‌آلودگی‌مان تا حدودی کاهش یابد و نشاط بیشتری برای ادامه روزمان داشته باشیم.

  • دوش آب سرد

چگونه پس از برخواستن از خواب دوباره به خواب نرویم؟ / 8 ترفند ساده اما کارساز!

یکی از کارهایی که تأثیر بسزایی در رفع خستگی و خواب‌آلودگی و ایجاد حس سرخوشی دارد؛ دوش آب سرد است.

  • ورزش صبحگاهی

برای اینکه در فضای خواب‌آور اتاق نمانیم باید شرایطی ایجاد کنیم که توانایی اینکه مجددا به خواب برویم را نداشته باشیم و بهترین راه خروج از منزل است و چه بهتر که به قصد ورزش و نرمش صبحگاهی باشد آن هم با افرادی که حس خوبی به ما القا می‌کنند و این حال خوب را تا پایان روز به ما هدیه می‌دهند.

  • شکرگزاری

مطمئنا این بیت معروف که شکر نعمت، نعمتت افزون کند را شنیده‌اید. شکرگزاری یکی از کارهایی است که باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی و سلامتی در افراد می‌شود. شکرگزاری برای تن سالم، حال خوب و نعمت بیکران خدا سبب افزایش حال خوب و دوحبه نشاط و شادابی در شما می‌شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز