بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چگونه موهای پرپشت تری داشته باشیم؟ داشتن موهای کم پشت یا نازک از جمله دلایلی است که بسیاری به خاطر آن به دکترهای زیبایی مراجعه می‌کنند. افزایش سن، آلرژی‌، بیماری‌ها و تغذیه نامناسب تنها برخی از عواملی است که ممکن است در این موضوع نقش داشته باشند.

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند. اما این مشکل شایع، که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چگونه برطرف می شود؟ چه راهکارهایی می توانند ما را به نتیجه بهتر و سریع تر برسانند؟ چگونه می‌توان موهایی پرپشت داشت؟ برای پرپشت شدن موها چه کار باید کرد؟ در این مطلب از سوربان بهترین و موثرترین راه‌های پرپشت شدن مو را معرفی کرده ایم با رعایت این اصول میتوانید موهایی پرپشت و حجیم داشته باشید.

معرفی 10 ترفند ساده اما بسیار موثر برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا
چگونه موهایی پرپشت و زیبا داشته باشیم؟

در ادامه عواملی که منجر به کم پشت شدن مو می‌شوند را بررسی میکنیم.

دلایل ریزش مو و کم پشت شدن موها

۱- تغذیه نامناسب
۲- آرایش بیش از حد موها (مانند فرکردن و رنگ کردن موها)
۳- ژنتیک
۴- بیماری
۵- واکنش به مواد شیمیایی یا آلرژی
۶- تغیرات هورمونی
۷-ریزش مو به دلیل افزایش سن
۸- استرس شدید و ناگهانی

برای ضخیم تر شدن مو و جلوگیری از ریزش مو، استفاده از موارد زیر در رژیم غذایی ضروری می باشد:

  • تخم مرغ (حاوی امگا 3، پروتئین و آهن)
  • ماهی قزل آلا (حاوی اسیدهای چرب و غنی از پروتئین)
  • گردو (سرشار از اسیدهای چرب)
  • منابع پروتئین
  • لوبیای سبز و سیاه (سرشار از پروتئین)
  • غلات غنی از آهن
  • اسفناج حاوی ویتامین A و C و آهن
  • مکمل های ویتامین D
  • کینوا Quinoa، منبع روی
  • دانه های آفتابگردان (غنی از ویتامین E که برای جلوگیری از خشکی پوست سر مفید است).

معرفی 10 ترفند ساده اما بسیار موثر برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا

۱۰ راهکار ساده اما موثر برای پرپشت شدن موها

۱- استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب

الیزابت کانانه فیلیپس Elizabeth Cunnane Phillips، متخصص مو در نیویورک می گوید: فولیکول های مو در 1.25 میلی متری زیر سطح پوست سر قرار دارند، بنابراین هنگام استفاده از شامپو برای شستن موها این ماده می تواند به فولیکول های مو برسد. به همین منظور از شامپوهای دارای ویتامین E، B5، روی، آهن و مس که باعث افزایش تولید کراتین (ماده سازنده مو) می شوند استفاده کنید.

۲- داشتن تغذیه سالم

رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم برای داشتن موهای ضخیم و سالم ضروری می باشد. در حالی که ژنتیک بافت و حالت مو را تعیین می کند، رژیم غذایی در نحوه بیان ژن ها نقش اساسی دارد. بنابراین دریافت مقادیر زیادی پروتئین و چربی مانند روغن زیتون و امگا 3 ضروری می باشد. مصرف یکسری مواد غذایی مانند ماهی سالمون، آووکادو، آجیل، سبزیجات و میوه برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن موهای ضخیم و پرپشت توصیه می شود.

۳- شستن بیش از حد موها ممنوع!

شستشو بیش از حد موها می تواند باعث آسیب رساندن به آنها شده و رطوبت موها را از بین برده و موجب خشکی و پوسته پوسته شدن سر و در نتیجه ریزش مو می شود. هیچ چیزی برای درخشش و براقی موها بهتر از روغن های طبیعی مو نیست. می توانید با شانه زدن مرتب و منظم موها به پخش یکنواخت روغن ها کمک کنید.

۴- مصرف مکمل

مصرف مولتی ویتامین ها به همراه مکمل های مو می تواند باعث تقویت رشد و پرپشت شدن مو شود. برخی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب برای عملکرد سالم فولیکول ها ، رشد مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری می باشند.

معرفی 10 ترفند ساده اما بسیار موثر برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا

۵- از بابلیس و اتو مو استفاده نکنید!

بابلیس و اتو مو باعث سوزاندن انتهای مو و تخریب آن می شوند. به جای استفاده از این موارد می توان برای حالت دادن موها از بیگودی استفاده کرد که احتمال سوختگی نداشته و کار بابلیس و اتو مو را هم انجام می دهد.

۶- قبل از رفتن به حمام موها را شانه کنید

از دست دادن روزانه پنجاه تا صد تار مو طبیعی است که این تعداد هنگام شستن موها افزایش می یابد. بنابراین برای جلوگیری از ریزش بیشتر موها قبل از شستن آنها موها را برس بکشید. با این کار گره موها باز شده و جریان خون به پوست سر افزایش یافته و باعث پرپشت شدن و تقویت موها می شود.

۷- نرم کننده را به ساقه موها بزنید

از نرم کننده و حالت دهنده فقط برای سه چهارم انتهایی موها استفاده کنید و در نزدیکی پوست سر و ریشه مو از آنها استفاده نکنید.

۸- برای دوش حمام خود از فیلتر استفاده کنید

فلوئور، کلر، مواد معدنی و نمک های موجود در آب می توانند باعث آسیب رساندن به مو ها شوند. با خرید یک فیلتر برای دوش حمام می توانید از آسیب به مو ها جلوگیری کنید.

معرفی 10 ترفند ساده اما بسیار موثر برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا

۹- ماساژ سر با روغن های طبیعی

به منظور افزایش جریان خون و سلامت موها که در نتیجه آن از ریزش مو جلوگیری به عمل می آید ، روزانه 5 تا 10 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. برای ماساژ از روغن های حاوی ویتامین E مانند روغن بادام یا نارگیل که مانع پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر می شود استفاده کنید.

۱۰- مراقب سلامت عمومی خود باشید

شرایط جسمی بر روی سلامت موها نیز تاثیر گذار می باشد. طبق گفته دانشمندان ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب، نداشتن استرس و ناراحتی شدید بر روی عدم ریزش مو و تقویت مو تاثیر گذار است. بیماری هایی مانند مشکلات غده تیروئید، استرس و فشار زیاد باعث ریزش مو می شوند.

برای داشتن موهایی سالم و پرپشت رعایت نکاتی که گفته شد ضروری است ، سعی کنید نکات و راهکارهای گفته شده را رعایت کنید تا به عادت برای شما در زندگی‌تان تبدیل شود و پس از گذشت مدتی خواهید دید چه تاثیری روی پرپشتی و سلامت موها خواهد گذاشت.



به این مطلب امتیاز دهید:
(113 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما:
  • منتظرالمهدی سه شنبه, 15 آذر 1401

    باسلام و خداقوت. سایتتون فوق العاده است. من موهای پرپشتی دارم به طوری که زبانزدهمه است بلندتا کمرصاف وبدون موخوره برای داشتن این موهاازرنگ وموادشیمیایی پرهیزکردم. خواب مناسب وتغذیه سالم حتی باشامپومعمولی وخیلی ارزون میشورم. ژنتیک وتغذیه خیلی موثره سعی کنین طبق عادات طب سنتی و اسلامی زندگی کنید. من که خیلی بهره بردم.موفق و سرافراز باشید

    پاسخ مدیر:

    سلام خیلی ممنون از انرژی ای که به ما میدید دوست عزیز سوربان.

  • محمدی شنبه, 12 آذر 1401

    خیلی آموزنده بود ممنون

    پاسخ مدیر:

    خیلی ممنونم از همراهی شما دوست عزیز سوربان.

  • محمدخدایی شنبه, 12 آذر 1401

    سلام خیلی اموزش گرفتم و سپاسگزارم ازشما

    پاسخ مدیر:

    سلام خیلی ممنونم از همراهی شما دوست عزیز سوربان.

  • باران پنجشنبه, 10 آذر 1401

    من موهام ریزش زیادی داره و نمیدونم چرا میخواستم یه چیز خوب بهم معرفی‌کنید

  • شیرین چهارشنبه, 09 آذر 1401

    ممنون، مطلب مفیدی بود.

    پاسخ مدیر:

    خیلی ممنونم از همراهی شما دوست عزیز سوربان.


عناوین جذاب امروز