بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای پرپشت شدن ابروها چه کار کنیم؟ در دوره های سنی مختلف، ممکن است هر کسی کم پشتی ابروها را تجربه کند. خوشبختانه روش های مختلفی برای پرپشت کردن ابرو در یک هفته و در مدت زمانی کوتاه وجود دارد.

برای پرپشت شدن ابرو چه کار باید بکنیم؟ ریزش ابرو ممکن است برای هر فرد با توجه به سابقه خانوادگی او، رژیم غذایی، داروهایی که مصرف می‌کند و همچنین افزایش سن اتفاق بیفتد. روش‌های بسیاری برای پرپشت شدن ابرو از طریق کاشت، میکروبلیدینگ و سایر عمل‌های زیبایی وجود دارد. اما با توجه به عوارض این روش‌ها و همچنین ماندگاری کوتاه‌مدت و هزینه بالا، بسیاری افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های خانگی و طبیعی برای پرپشت شدن ابرو استفاده کنند. به همین دلیل در این مقاله از سوربان سعی داریم تمامی این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

با این 10 ترفند ساده خونگی ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید
راهکار های پرپشت شدن ابرو

دلیل ریزش ابرو چیست؟

بسیاری از افراد، در سنین بالا به فکر درمان ریزش مو خواهند بود. همانطور که ممکن است با افزایش سن و برخی مشکلات جسمی و روحی موهای سر شما ریزش پیدا کند، کم پشتی موهای ابرو نیز ممکن است اتفاق بیفتد. تعدادی از عوامل را می‌توان مسئول کم شدن ابروها و موها دانست. آنها عبارت‌اند از :

  1. کمبود مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، C، B7، آهن، روی و اسیدهای چرب امگا 3 با کم پشتی موها مرتبط است.
  2. استرس و اضطراب
  3. اختلال سطوح هورمونی
  4. بارداری و زایمان
  5. افزایش سن
  6. برخی از داروها و درمان‌های پزشکی مانند شیمی درمانی
  7. اصلاح مداوم موهای ابرو
  8. استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی سنگین و نامرغوب

با این 10 ترفند ساده خونگی ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

دلایل پزشکی کم پشت بودن ابرو

شرایط پزشکی که ممکن است باعث نازک شدن ابروهای شما شود عبارت‌اند از:

  • آلوپسی آره‌آتا: این یک بیماری خود ایمنی است که می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های تصادفی ریزش مو شود.
  • آلوپسی فیبروزان پیشانی: می‌تواند باعث ایجاد زخم در پوست سر و طاسی شود.
  • اگزما یا درماتیت آتوپیک: ناشی از یک سیستم ایمنی بیش از حد حساس است و باعث التهاب شدید پوست می‌شود.
  • پسوریازیس: این یک اختلال خود ایمنی است که باعث تکثیر سریع پوست شما می‌شود و همچنین می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کند.
  • درماتیت تماسی: این بیماری در اثر تماس مستقیم با یک آلرژن یا محرک ایجاد می‌شود.
  • درماتیت سبورئیک: در اثر قارچ یا تولید بیش از حد چربی در پوست ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به شوره سر و متعاقب آن ریزش مو شود.
  • کرم حلقوی: توسط قارچی به نام کچلی ایجاد می‌شود و به‌صورت لکه‌های حلقه‌مانند روی سطح پوست ظاهر می‌شود. موهای ناحیه آسیب‌دیده اغلب می‌ریزند.
  • مشکلات تیروئید مانند پرکاری تیروئید و کم‌کاری تیروئید نیز به طور کلی با ریزش مو مرتبط هستند.
  • بیماری هانسن یا جذام بیماری دیگری است که با زخم و ریزش مو در سراسر بدن مشخص می‌شود.
  • عواملی مانند عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی، سیستم ایمنی بیش فعال یا عدم تعادل هورمونی می‌توانند باعث نازک شدن ابروهای شما شوند.

نکته مهم

اگر ریزش موهای ابرو با علائم دیگری مانند طاسی، ضایعات یا زخم در ناحیه آسیب‌دیده همراه باشد، بهتر است فوراً به دنبال مداخله پزشکی باشید تا احتمال وجود هرگونه بیماری زمینه‌ای جدی را رد کنید.

موثرترین راهکارهای پرپشت شدن ابرو

در این بخش برخی از راهکارهای تأثیرگذار در رشد و پرپشت شدن ابرو را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم:

1. روغن ناریگل

موهای ابرو از پروتئین تشکیل شده است. روغن نارگیل می‌تواند به جلوگیری از فقدان پروتئین و کاهش ریزش مو ابرو کمک کند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به‌عنوان یک عامل آنتی‌باکتریال عمل می‌کند و از آسیب بیشتر به ابروهای شما جلوگیری کرده و رشد سریع مو ابرو را تحریک می‌کند.

روغن نارگیل را به وسیله یک گوش پاک کن روی ابروها بمالید و بگذارید یک شب کامل بماند و صبح با آب ولرم بشویید.

با این 10 ترفند ساده خونگی ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

2. دانه شنبلیله برای پرپشت شدن ابرو

دانه‌های شنبلیله در تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن شهرت دارند. از دانه‌های شنبلیله به طور گسترده در درمان‌های گیاهی و خانگی ریزش مو ابرو و ریش استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از روش زیر می‌توانید با ابروهای نازک برای همیشه خداحافظی کنید.

نصف فنجان دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید صبح روز بعد دانه ها را آسیاب کنید تا خمیر غلیظی به دست آید خمیر را به ابروهای خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
ابروها را با آب ولرم بشویید برای اثرگذاری بهتر است این کار را یک بار در روز انجام دهید.

3. روغن بادام برای پر پشت شدن ابرو

روغن بادام منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به تغذیه و تقویت رشد مو سر، ابرو و ریش کمک می‌کند. به همین دلیل، باعث می‌شود ابروها پرپشت شده و آنها را ضخیم‌تر کند.

روغن را با حرکات دورانی روی ابروهای خود ماساژ دهید یک شب بر روی ابرو بماند و صبح آن را با آب ولرم بشویید، هر روز این عمل را تکرار کنید.

اگر به بادام حساسیت دارید، از روغن بادام پرهیز کنید چرا که می‌تواند باعث ایجاد آلرژی شدید و عوارضی مانند خارش، تورم و مشکلات گوارشی و تنفسی شود.

4. چای سبز برای پرپشت شدن ابرو و مژه

چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌های مفید است که در رویش مجدد موهای ریخته شده تأثیر بسیار زیادی دارد. نوشیدن چای سبز یک روش عالی و فوق‌العاده برای پرپشت شدن ابرو و مژه است.

یک قاشق چای‌خوری چای سبز را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید، بگذارید 5 تا 7 دقیقه دم بکشد و آن را صاف کنید،چای گرم را بنوشید.
می‌توانید 1 تا 2 بار در روز برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته چای سبز بنوشید.

5. آب پیاز برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته

آب پیاز حاوی گوگرد بوده و می‌تواند از ریزش مو ابرو شما جلوگیری کرده و به رشد سریع مو کمک کند. از آنجایی که پیاز بوی تند دارد، بهتر است از آب‌لیمو برای از بین بردن بو پیاز استفاده کنید.

پیاز را خرد کنید قطعات را در مخلوط‌کن بریزید و خمیر درست کنید خمیر را صاف کنید تا آب آن کاملاً گرفته شود.

با استفاده از پنبه، آب پیاز را به ابروهای خود بمالید بگذارید به مدت یک ساعت بر روی ابرو بماند آن را با یک تکه پنبه آغشته به آب‌لیموی رقیق شده پاک کنید می‌توانید هر روز این عمل را تکرار کنید.

با این 10 ترفند ساده خونگی ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

6. روغن ویتامین E برای رشد ابرو

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین روغن‌ها برای پرپشت کردن ابرو و مژه، روغن ویتامین ای است. این روغن معجزه‌گر سرشار از توک ترینول و آنتی‌اکسیدان بوده و هرگونه استرسی را که موجب به ریزش مو ابرو می‌شود کاهش می‌دهد. همچنین با ماساژ روزانه روغن ویتامین ای بر روی ابرو علاوه بر جلوگیری از ریزش ابرو به رشد و تقویت آن کمک خواهید کرد.

کپسول ویتامین را سوراخ کرده و روغن موجود در آن را بر روی ابروهای خود بمالید چند دقیقه به‌صورت دورانی ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

7. پرپشت شدن ابرو با قرص ال دی

یکی از روش‌های پزشکی پرپشت شدن ابرو در یک هفته استفاده از قرص ال دی است. پرپشت شدن ابرو با قرص ال دی به دو صورت مصرف قرص و یا ماساژ آن بر روی ابروها امکان‌پذیر است. البته مصرف قرص ال دی به دلیل تغییراتی که در سطح ترشح هورمون به وجود می‌آورد و ممکن است عوارضی مانند اختلال در دوره سیکل قاعدگی و تغییر حالات و روحیات افراد داشته باشد، پیشنهاد نمی‌شود مگر آن که تحت‌نظر پزشکی متخصص انجام شود.

برای ماساژ قرص ال دی بر روی ابرو می‌توانید نصف قرص را بکوبید و با مقداری آب خمیری یکدست آماده کنید خمیر را بروی ابرو خود بمالید و بگذارید برای 10 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید.

دقت کنید که از ورود خمیر به داخل چشمانتان جلوگیری شود در صورتی که احساس کردید واکنش آلرژیک، خارش یا قرمزی ایجاد شده است به‌سرعت ابرو خود را با آب سرد بشویید و هرگز از این روش استفاده نکنید.

8. استفاده از ماینوکسیدیل برای پرپشت شدن ابرو

ماینوکسیدیل دارویی هورمونی برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته تا یک ماه است که بدون نسخه نیز می‌توانید آن را از داروخانه‌های معتبر دریافت کنید. توجه داشته باشید که با اینکه تهیه این محصول نیازی به نسخه ندارد؛ اما لازم است پیش از استفاده آن بر روی ابرو و در جهت رشد مجدد مو، با پزشک متخصص مشورت کرده و دستورالعمل‌های لازم را از ایشان دریافت کنید. همچنین باید بدانید در موارد بسیاری قطع مصرف بلندمدت ماینوکسیدیل موجب افزایش ریزش مو شده است.

9. طب سوزنی برای پرپشت شدن ابرو و مژه

یکی از روش‌های پزشکی پرپشت شدن ابرو استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی با افزایش گردش خون، تحریک فولیکول‌های رشد و کاهش آلوپسی می‌تواند به پرپشت شدن ابروها کمک کند. البته باید توجه داشته باشید که طب سوزنی ملزم به داشتن مهارت و تجربه بالایی است و برای انجام این کار باید حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید چرا که در صورت خطا در انجام طب سوزنی ممکن است عوارض جبران ناپذیری ایجاد شود.

10. پرپشت شدن ابرو با کورتیکواستروئیدها

از کورتیکواستروئیدها برای جلوگیری از التهابات پوستی، اگزما، درماتیت و کاهش آلوپسی که عوامل تأثیرگذار در ریزش و جلوگیری از پرپشت شدن ابرو و مژه هستند، به‌صورت موضعی یا تزریقی استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش تأیید پزشک متخصص لازم است چرا که عوارض جانبی به دنبال دارد.

با این 10 ترفند ساده خونگی ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

نکات مهم درمورد پرپشت شدن ابرو

  1. سعی کنید به‌صورت روزانه ابروهای خود را مرطوب نگه دارید.
  2. با تمیز کردن و شانه زدن مرتب موهای ابرو، از ریزش آن جلوگیری کنید.
  3. به ‌صورت روزانه ابروهای خود را با روغن‌های نارگیل، زیتون، کرچک، بادام و روغن ویتامین ای ماساژ دهید.
  4. سطح قند خون و تغییرات هورمونی خود را کنترل کنید.
  5. کشیدن سیگار را ترک کنید.
  6. رژیم غذایی سالم و فاقد از چربی‌های غیراشباع داشته باشید.
  7. استرس و اضطراب خود را کاهش داده و درمان کنید.
  8. از آرایش‌های سنگین و استفاده از مواد نامرغوب بر روی ابرو خودداری کنید.

کلام آخر

دلایل فراوانی در ریزش ابرو مؤثر هستند که به‌تمامی این دلایل در این مقاله اشاره کردیم.  همچنین سعی داشتیم تمامی روش‌های مؤثر پزشکی و خانگی در پرپشت شدن ابرو را به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم. امیدواریم که بتوانید با استفاده از این روش‌ها پرپشت شدن ابرو در یک هفته را تجربه کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید. مانند همیشه، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه عوارض احتمالی مشورت با پزشک را فراموش نکنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز