بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اصلاح ابرو قطعا کاری حساس و ظریفی است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره شما دارد. به دلیل حساسیت زیاد پوست اطراف چشم باید بسیار مراقب باشید که خراشی ایجاد نشود و به چشم خود آسیب وارد نکنید و موقع برداشتن و اصلاح ابرو نکات مهمی را رعایت کنید.

ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و به خصوص چشم‌های ما دارند، یک ابروی زیبا می‌تواند حالت چشم‌ها را کاملا متفاوت نشان دهد. ابرو می‌تواند صورت را لاغر یا چاق‌تر نشان دهد و یا حتی فردی را پیر یا جوان‌تر جلوه دهد. از این رو برداشتن و اصلاح ابرو برای بانوان بسیار مهم است.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که هیچوقت به مدل ابروی ایده آل‌تان نمی‌رسید؛ اما نگران نباشید، برای داشتن ابروهایی زیبا نیازی نیست که حتما یک آرایشگر حرفه‌ای باشید. با چند ترفند ساده و به دست آوردن فرم صورت و ابروهای خود می‌توانید مدل مناسب ابرو، رنگ و حالت دلخواهتان را پیدا کنید.

ما در این مطلب از سوربان قصد داریم روش‌ صحیح اصلاح ابرو و اشتباهات متداول آن را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ابروهایتان را بردارید و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید با ما همراه باشید.

تکنیک های طلایی برداشتن و اصلاح حرفه ای و صحیح ابرو در خانه.

شناخت حالت و مدل ابرو

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه ابروی خود را اصلاح کنید؟ فرم دادن و برداشتن ابرو مهمترین فاکتور برای زیبایی چهره شماست. برای شناخت مدل مناسب ابرو برای صورت، شما می‌توانید از خطوط طبیعی خط ابرو خود الگو بگیرید و یا با استفاده از شابلون ابرو فرم‌های جدیدی را امتحان کنید.

اصلاح ابرو فرم‌های مختلفی دارد که در ادامه چند مورد را بررسی می‌کنیم:

ابروهای پر و طبیعی

هنگامی که شما هنوز ابروهای خود را اصلاح نکردید در این حالت ابروهای شما پر و طبیعی به نظر می‌رسد؛ داشتن ابروهای پر و طبیعی فقط یک مد روز نیست، اخیرا فرم ابرو پهن دخترانه طرفداران زیادی پیدا کرده است، چراکه در عین سادگی، جذابیت زیادی را به همراه دارد و چهره‌ی شما جوانتر به نظر می‌رسد.

ابروهای قوسی یا گرد

ابروهای قوسی شکل طبیعی یا ابروهای کمی گرد برای چهره‌هایی مناسب است که فرم صورتشان زاویه‌دار است. این نوع ابرو حالت هشتی و قوس با زاویه‌ی زیادی ندارد.

ابروهای صاف

تکنیک های طلایی برداشتن و اصلاح حرفه ای و صحیح ابرو در خانه.

ابروهای صاف می‌توانند قوس طبیعی بسیار ظریفی داشته باشند یا می‌توانند کاملا صاف باشند. برای آرایش این نوع ابرو بهتر است آن‌ها را به طرف بالا شانه بزنید و یا با ریمل ابرو آن‌ها را به سمت بالا ثابت نگه دارید که ظاهر زیباتری داشته باشند.

ابروهای زاویه‌دار و هشتی

ابروهای زاویه دار را می‌توان با زاویه‌ی خیلی مشهود اصلاح کرد که به این مدل اصطلاحا ابرو هشتی نیز گفته می‌شود و یا می‌توان به صورت کمی گردتر به آن حالت داد تا شکل ملیح‌تری پیدا کند.

ابرو شیطونی

برای برداشتن ابرو شیطونی باید قسمت اصلی ابرو در دو سوم ابتدایی باشد و امتداد آن با رسیدن به لبه‌ی چشم کمرنگ شود و حالت آن باید به گونه‌ای باشد که به سمت بالا کشیده شود.

بررسی ابزارهای اصلاح ابرو

تکنیک های طلایی برداشتن و اصلاح حرفه ای و صحیح ابرو در خانه.

اگر به دنبال آن هستید که حتی بدون آرایش چهره‌ای جذاب و دلنشین داشته باشید، مدل برداشتن ابرو در چهره‌ی شما بسیار تاثیرگذاراست، بسیاری از خانم‌ها برای اصلاح ابروهای خود به آرایشگاه مراجعه می‌کنند اما گاهی پیش می‌آید که رفتن به آرایشگاه مقدور نیست.

بنابراین شما باید ترفندهای اصلاح ابرو را بدانید، و از همه مهمتر ابزار مناسب اصلاح ابرو را تهیه کرده و کار با آن‌ها را بشناسید. برای انجام این کار شما به ابزارهایی نیاز دارید که در ادامه با آن‌‌ها آشنا خواهید شد.

۱. موچین

یکی از روش‌های اصلاح ابرو، استفاده از موچین است. از آن‌جایی که این روش بسیار آسان است و شما دیگر نیازی ندارید تا به آرایشگاه بروید و خودتان می‌توانید در خانه ابروهای خود را اصلاح کنید. البته پیشنهاد می‌شود برای زیر ابرو برداشتن، مرتب کردن موهای زائد و یا برای فرم دادن به ابرو از موچین استفاده کنید.

۲. موم و وکس

تکنیک های طلایی برداشتن و اصلاح حرفه ای و صحیح ابرو در خانه.

وکس ابرو با از بین بردن موها از ریشه با استفاده از یک نوار موم داغ انجام می‌شود. طریقه اصلاح ابرو با موم و وکس به این صورت است که یک نوار موم داغ را در امتداد خط ابرو قرار می‌دهید، سپس موم را به سرعت در جهت مخالف رشد مو برمی‌دارید.

مزیت‌های اصلاح ابرو با وکس این است که سرعت انجام آن زیاد است و ماندگاری طولانی مدت دارد اما از طرفی بعد از اصلاح آثار قرمزی و التهاب پوست نمایان می‌شود.

۳. تیغ ابرو

در روش اصلاح ابرو با تیغ باید پیش از شروع کار حالت ابرو را در نظر داشته باشید و بدانید که دقیقا چه حالتی را مد نظر دارید و سپس شروع به تراشیدن ابرو به حالت دلخواهتان کنید. به حرکات دست خود دقت داشته باشید چرا که در صورت اشتباه کردن ممکن است ابروی خود را به صورت ناقص بتراشید و فرم کلی ابرو به هم بریزد.

بنابراین بهتر است ابتدا موهای ریز زیر ابرو را با موچین بردارید و حالت کلی ابرو را با مداد مشخص کنید و سپس اقدام به فرم‌دهی نهایی و اصلاح ابرو با تیغ کنید.

۴. نخ یا بند

تکنیک های طلایی برداشتن و اصلاح حرفه ای و صحیح ابرو در خانه.

روش اصلاح ابرو با نخ و بند روشی است که بیشتر در آسیا از آن استفاده می‌شود و تکنیکی محبوب برای اصلاح ابرو و

صورت به شمار می‌آید. طریقه اصلاح ابرو با نخ به این صورت است که یک رشته نخ نازک را به دور دست خود پیچ می‌دهید و در قسمت‌هایی از ابرو که قصد اصلاح کردنشان را دارید بند را قرار می‌دهید و با حرکت دادن نخ و فشاردادن آن بر روی پوست ابروهای زائد برداشته می‌شوند.

مزیت روش اصلاح ابرو با نخ این است که می‌توانید ردیف‌های کامل مو را به یکباره اصلاح کنید و این موضوع باعث افزایش سرعت در اصلاح ابرو می‌شود.

آموزش برداشتن ابرو در خانه

در این بخش قصد داریم به آموزش برداشتن ابرو در منزل بپردازیم و نکاتی را برای نحوه اصلاح ابرو به شما آموزش دهیم و توصیه می‌کنیم این 5 نکته را رعایت کنید:

۱. همیشه اصلاح ابرو را از ابتدای آن شروع کنید و به سمت انتهای ابرو بروید. ابروها را به سمت بالا شانه کنید و برای اصلاح آن به جهت رشد طبیعی ابرو دقت کنید.

۲. حتما پس از اصلاح ابرو آن‌ها را با برس مخصوص ابرو به سمت بالا شانه کنید، تا قسمت‌های خالی را پر کند و یا خطوط خشن و به هم‌ ریختگی‌های ابرو را مرتب کند. همچنین برای آرایش ابرو می‌توانید به کمک ریمل ابرو آن‌ها را برس بکشید و ثابت و آراسته نگه دارید.

۳. اگر ابروهایتان بیش ازحد پر یا خیلی تیره به نظر می‌رسند، می‌توانید با کمی کرم پودر یا سفید کننده پوست، با استفاده از برس مخصوص ابرو بر روی ابروهای خود پخش کنید تا به رنگ طبیعی‌تری جلوه کند.

۴. انتهای ابروی شما باید با گوشه چشم شما در یک خط قرار بگیرند و بهتر است قوس ابرو در سه چهارم انتهایی ابروی شما باشد؛ این حالت فرم زیباتری به ابروهایتان می‌دهد. برای اصلاح انتهای ابرو بهتر است جهت طبیعی آن را دنبال کنید.

تکنیک های طلایی برداشتن و اصلاح حرفه ای و صحیح ابرو در خانه.

۵. با استفاده از ژل ابرو یا موم ابرو می‌توانید جلوه ابروهای خود را بیشتر کنید. ژل ابرو با تنوع مختلفی در بازار موجود است که برای فرم‌دهی و تیره کردن موهای ابرو استفاده می‌شود. بی‌شک موم ابرو تاثیر بیشتری دارد که می‌توانید به کمک آن موهای ابرو خود را به شکل دلخواهتان آرایش کنید.

بهترین زمان برای اصلاح و برداشتن ابرو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای برداشتن ابرو بعداز حمام است. برای اصلاح ابروهایتان ابتدا دوش آب گرم بگیرید تا ریشه موهایتان شل شود. هنگامی که از آب ولرم برای استحمام استفاده می‌کنید، بخارآب به آرامی فولیکول‌های مو و همچنین منافذ موجود در اطراف آن‌ها را باز می‌کند. در نتیجه اصلاح ابرو و شکل دادن صحیح به آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

اشتباهات رایج در اصلاح و برداشتن ابرو

ابروها عضو بسیار مهم و تاثیرگذار در زیبایی و ترکیب صورت شما هستند به همین دلیل آراستن و مرتب کردن آن‌ها نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد. در ادامه چند مورد از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام فرم دادن به ابروها مرتکب می‌شوند را شرح داده‌ایم تا به این نکات توجه کنید و در اصلاح ابروها مرتکب این اشتباهات نشوید.

تطبیق رنگ مو و رنگ ابروها

این مشکل بیشتر برای افرادی است که موهای خود را رنگ می‌کنند. شما موهای خود را بلوطی می‌کنید و یک مداد ابرو بلوطی رنگ می‌خرید. شما موهای خود را سفید می‌کنید و فکر می‌کنید که حالا باید ابروهای شما سفید شود! سایه‌های ابرو و مو دقیقا منطبق نیستند و بهتر است رنگ این دو با هم متفاوت باشد تا زیبا به نظر برسند.

برای مداد ابرو، انتخاب سایه‌ای از قهوه‌ای با رنگی ملایم که با رنگ موی شما سازگار باشد معمولا گزینه مناسبی است. افرادی که موی بور دارند می‌توانند چندین سایه تیره‌تر از موهای خود را انتخاب کنند. درحقیقت با این کار رنگ مو و ابروهای شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

تکنیک های طلایی برداشتن و اصلاح حرفه ای و صحیح ابرو در خانه.

نادیده گرفتن قوس طبیعی ابرو

اینکه ابروهای شما قوس خیلی تیزی ندارند به این معنی نیست که ابروهای شما کاملا صاف و بدون انحنا هستند. ابروهای خود را بررسی کنید، احتمالا حداقل یک قوس کوچک در لبه بالایی وجود دارد. برای ایجاد قوس طبیعی و مناسب به ابروهایتان می‌توانید هنگام برداشتن ابروها لبه پایین را با قوس بالا مطابقت دهید و از زیر ابرو قوس دلخواهتان را ایجاد کنید.

پهن و پررنگ کردن بیش ازحد ابروها

هنگامی که ابروهای خود را بیش ازحد پررنگ می‌کنید نه تنها به زیبایی چهره شما اضافه نخواهد شد بلکه به نظر می‌رسد که صورت خود را با مداد نقاشی کرده‌اید! بهتر است به جای فشار دادن مداد یا کشیدن خطوط صاف و بد شکل از حرکات‌های سبک و کوتاه به شکل هاشور زدن داخل ابرو استفاده کنید تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.

سعی در یکسان کردن ابروها

شاید برایتان پیش آمده باشد که هرچقدر تلاش می‌کنید هردو ابرویتان به یک شکل نمی‌شوند و حتما تفاوتی در ظاهرشان وجود دارد. بهتر است دست از یکسان کردن آن‌ها بردارید چرا که با برداشتن ابروها برای یک شکل کردنشان باعث نازک شدن یا بدشکل شدن ابروها می‌شوید و تلاشتان موثر نخواهد بود چرا که به هرحال تفاوت جزئی در بین دو ابرو وجود خواهد داشت. این ضرب المثل را به یاد داشته باشید که ” ابروها خواهر هستند، دوقلو نیستند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(37 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما: