بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر احساس می کنید که سرویس طلا سفید شما مانند قبل درخشش ندارد، می توانید طبق توضیحات این مقاله آن را تمیز کنید.

ممکن است سال ها پیش اقدام به خرید سرویس طلا سفید کرده باشید، اما به مرور زمان متوجه شده باشید که سرویس عروسی شما درخشش سابق را ندارد و کمی کدر به نظر می رسد. خوب است بدانید، جواهراتی که با طلا ساخته شده اند هم نیاز به مراقبت دارند، هم نیاز به تمیز شدن! بنابراین، بسیار مهم است که با راه و روش های تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه آشنایی داشته باشید تا بتوانید از سرویس عروسی خود به خوبی محافظت کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نحوه سفید کردن و تمیز کردن سرویس طلا سفید، صحبت کنیم. شما می توانید با تمیز کردن این سرویس ها، ظاهر و درخشندگی سرویس طلا سفید خود را تازه کنید.

آموزش تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه در منزل

آموزش تمیز کردن سرویس طلا سفید در خانه

بهترین راه برای تمیز کردن سرویس طلا سفید این است که کار را به کاردان بسپاریم. مراکز مختلفی در شهرهای کشور ایران وجود دارند که کار تمیز کردن سرویس طلا سفید را به صورت تخصصی انجام می دهند. بنابراین، اگر احساس می کنید که سرویس شما زیادی کدر شده است، بهتر است که از خدمات تخصصی کمک بگیرید.

اما با این حال همیشه آسان و البته در دسترس نیست که برای درخشش سرویس طلای خودتان، به مغازه ها و گالری های طلا و جواهر برویم. بهتر است نکات مربوط به تمیز کردن سرویس طلا سفید در منزل را بدانید. با کمک یک سری اطلاعات می توانید مراحل تمیز کردن سرویس طلا را در خانه انجام دهید، بدون اینکه نیاز داشته باشید خارج از منزل بروید.

آموزش تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه در منزل

این جواهرات را در خانه تمیز نکنید!

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه صحبت کنیم، باید بگوییم که یک سری متریال طبیعی را نباید در خانه تمیز کرد. پس اگر سرویس شما دارای مواد زیر است، هرگز آن را در خانه شستشو ندهید.

  1. سنگ ها یا مواد ارگانیک مانند مروارید، استخوان، مرجان، چوب، چرم، یا الیاف طبیعی نباید در معرض مواد شوینده شیمیایی قرار گیرند یا در مایعات خیسانده شوند. تمیز کردن با اولتراسونیک هم برای این متریال به هیچ وجه توصیه نمی شوند. چرا که ممکن است مایعات را جذب کنند و به طور دائم آسیب ببینند یا لکه بردارند.
  2. جواهرات عتیقه یا کمیاب را نباید در خانه تمیز کنید. پولیش و تمیز کردن جواهرات عتیقه می تواند باعث کاهش درخشش و یکپارچگی جواهرات شود.
  3. سکه ها هرگز نباید توسط افراد غیرحرفه ای پولیش و تمیز شوند.
  4. برخی از سنگ های قیمتی دارای روغن های طبیعی هستند. فرآیند شستشوی غیر اصولی، به روغن موجود در آن ها آسیب وارد می کند.
  5. برخی از سنگ ها متخلخل هستند و می توانند مواد شوینده یا رطوبت را جذب کنند. سنگ های مختلفی مانند زمرد، عقیق، فیروزه، لاجورد و همه جواهرات حاوی مواد آلی ذکر شده، باید با احتیاط بیشتری شسته شوند.
  6. پرداخت فلزات آبکاری شده با ترکیبات ساینده می تواند باعث ایجاد آسیب به فلزات و سنگ های طبیعی شود. به خصوص اگر ضخامت جواهرات نازک باشند، باید دقت بیشتری در تمیز کردن آن ها بکنید.

 کدر شدن طلا سفید

آموزش تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه در منزل
 

حال که متوجه حساسیت لازم در شست و شوی جواهرات شدید، می توانیم در مورد کارهایی که برای تمیز کردن سرویس طلا سفید در منزل می شود انجام داد، صحبت کنیم.
پاک کردن جواهرات و سرویس طلا سفید اگر به صورت روتین و منظم انجام می شود، می تواند از تجمع آلودگی ها روی سنگ ها و شیارها جلوگیری کند. بنابراین، هر چقدر مراحل پاک کردن آن ها را منظم تر و دقیق تر انجام دهید، جواهرات شما درخشنده تر و همیشگی خواهند بود.

از پارچه های مخصوص تمیز کردن طلا استفاده کنید.

پارچه هایی خاص وجود دارند که به صورت تخصصی برای تمیز کردن طلا مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید این پارچه ها را از مغازه های طلا و جواهر خریداری کنید. پارچه های مخصوص تمیز کردن طلا، آنقدر ساینده نیستند که به فلز یا سنگ های گران بهای شما آسیب وارد کنند اما در عین حال می توانند درخشندگی سرویس طلا سفید زنانه شما را احیا کنند. با کمک این دستمال ها، می توانید ذرات آلودگی را از روی سرویس طلای خود پاک کنید. پس از اینکه مراحل تمیز کردن سرویس طلا سفید خود را با کمک دستمال مخصوص انجام دادید، باید پارچه را در یک ظرف بگذارید. دقت داشته باشید که درب ظرف بسته باشد. چون وارد شدن هر گونه ذرات آلودگی به ظرف، باعث می شود که دفعه بعدی با کشیدن دستمال بر طلا، شاهد خراشیده شدن طلا یا جواهر سرویستان باشید.

 آموزش تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه در منزل
 

با این محلول سرویس طلا سفید خود را تمیز کنید!

در صورتی که سرویس طلا سفید شما کدر شده است و با دستمال مناسب آن را تمیز کرده اید، می توانید به راحتی جلا و درخشش سنگ ها را به آن ها بازگردانید. برای تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه، باید ابتدا یک محلول مناسب درست کنید. برای این محلول، یک دوم لیوان آب گرم را با یک دوم لیوان شیشه پاک کن، مخلوط کنید. نیازی نیست که یک لیوان بزرگ را برای این کار انتخاب کنید، استفاده از یک نصف فنجان آب و شیشه پاک کن، برای تمیز کردن سرویس طلا کافیست.

حالا سرویس طلا سفید خود را با آب معمولی خیس کنید. مطمئن شوید که سرویس کاملا مرطوب است. سپس، یک مسواک بسیار نرم را به محلولی که درست کردید، آغشته کنید. به آرامی مسواک را بین شاخه ها و تمامی بخش های سرویس طلای خود حرکت دهید. اگر نیاز است، چندین بار این فرآیند را با مسواک انجام دهید. پس از اینکه مراحل شستشو را با کمک مسواک انجام دادید، باید سرویس طلا سفید خود را با آب بشویید. سپس آن را خشک کنید تا باعث تحریک و ایجاد حساسیت در پوست شما نشود.

نحوه تمیز کردن مروارید و سایر جواهرات دارای مواد ارگانیک

دقت داشته باشید که برخی از جواهرات با سنگ های ارگانیک و مواد آلی مزین شده باشند. مانند مروارید، عاج، استخوان، مرجان و ... . این جواهرات به راحتی می توانند رطوبت را به خودشان جذب کنند. به همین خاطر، برای تمیز کردن این جواهرات، حتما باید با افراد با تجربه مشورت کنید.

بهترین کار برای مراقبت از این جواهرات این است که آن ها را از رطوبت و مواد آرایشی مختلف دور نگه دارید. اگر سرویس طلا سفید شما دارای این متریال است، بهتر است که حتما در صورت خیس شدن سرویس طلا سفید خود، آن را با یک حوله نرم تمیز کنید.

آموزش تمیز کردن سرویس طلا سفید زنانه در منزل



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: