بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

زمانی که جواهرات با سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی آراسته شده باشند بسیار چشم نواز تر و درخشان تر از قبل به نظر می رسند. این روزها، بسیاری از فروشندگان و تولید کنندگان طلا و جواهر، از انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای ساخت جواهرات خود استفاده می کنند. یاقوت کبود یکی از زیباترین و پرطرفدار ترین سنگ های زینتی است که در ساخت انواع جواهرات مانند انگشتر، گردنبند، گوشواره و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

یاقوت سرخ و یاقوت کبود هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. اگر شما هم برای انتخاب بین سنگ یاقوت سرخ و یاقوت کبود دچار تردید شده اید و نمی دانید که یاقوت کبود را انتخاب کنند یا یاقوت سرخ، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا خواص و ویژگی های این دو سنگ را با ما هم مقایسه کنیم.

 برای جواهرات یاقوت کبود بهتر است یا یاقوت سرخ؟
 

انواع یاقوت

یاقوت یکی از گران بهاترین سنگ های قیمتی در جهان شناخته می شود. این سنگ قدمت تاریخی داشته و به دلیل داشتن خواص و انرژی های درونی خود، مورد توجه ادیان و بزرگان نیز قرار گرفته است. یاقوت اغلب در دو نوع یاقوت کبود و  یاقوت سرخ (سنگ روبی) در طبیعت یافت می شود.
اگرچه بسیاری از خواص درمانی، ویژگی ها و ... این دو نوع سنگ یاقوت با هم مشابه هستند اما به هر حال، تفاوت هایی میان آن دو وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

رنگ، بارزترین تفاوت یاقوت کبود و یاقوت سرخ

مهم ترین تفاوتی که میان یاقوت سرخ و کبود وجود دارد، رنگ آن است. رنگ یاقوت سرخ، همانطور که از نامش مشخص است، قرمز است. البته که طیف زیادی از یاقوت سرخ در طبیعت موجود است و ممکن است به رنگ صورتی روشن هم دیده شود. رنگ یاقوت کبود اما به سمت آبی تیره متمایل است.
زیبایی و جلای هر دو سنگ یاقوت، خیره کننده و زیباست اما به هر حال، سلیقه شما مهم ترین فاکتور برای انتخاب یکی از این دو نوع سنگ است.

 برای جواهرات یاقوت کبود بهتر است یا یاقوت سرخ؟
 

خواص و انرژی یاقوت سرخ بیشتر است یا یاقوت کبود؟

با توجه به این که سنگ های طبیعی انرژی بالایی از طبیعت درونشان نهفته است و می توانند این انرژی را به ما نیز منتقل کنند، ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که انرژی و خواص مفید یاقوت سرخ بیشتر است یا یاقوت کبود؟

سنگ یاقوت سرخ یا سنگ روبی می تواند باعث بهبود جریان و گردش خون در بدن شود و امراض قلبی و عروقی را کنترل کند. سنگ روبی برای کنترل بیماری های کبدی و کلیوی بسیار مفید است. به دلیل اینکه سنگ یاقوت سرخ دارای طبع گرمی است، می تواند بهترین هدیه برای افرادی که سن بالایی دارند و در معرض آلزایمر و مشکلات حافظه قرار دارند، باشد. یاقوت سرخ به دلیل رنگ و جلای خود، انرژی بخش است و خواص معنوی بسیار زیادی دارد.

سنگ یاقوت کبود یکی از بهترین سنگ ها برای بهبود عملکرد غده تیروئید است و می تواند برای پوست و مو بسیار مفید باشد. این سنگ آبی رنگ، در بهبود عملکرد ارگان های مختلف بدن مانند کبد، معده، قلب و گوش بسیار مفید است. رنگ آبی این سنگ طبیعی می تواند بسیار آرامش بخش باشد و طبق مطالعات انجام شده، مشخص شده است سنگ یاقوت کبود می تواند عملکرد ذهن را بهبود ببخشد.

به طور کلی، بسیاری از خواص درمانی میان سنگ یاقوت کبود و سنگ یاقوت سرخ مشابه اند.

میزان سختی کدام نوع سنگ یاقوت بیشتر است؟

یکی از مهم ترین معیارها برای تعیین کیفیت یک سنگ طبیعی، میزان سختی و ترد بودن آن هاست. هر چقدر سختی سنگ های زینتی بالاتر باشد، قیمت و کیفیت آن ها نیز بالاتر خواهد بود. یاقوت در گروه سنگ هایی قرار می گیرد که کیفیت بالایی دارند و درجه سختی آن 9 است.
اگر برای شما این سوال پیش آمده است که سنگ یاقوت کبود سختی بیشتری دارد یا یاقوت سرخ، با بگوییم که به طور کلی، تفاوتی میان میزان سختی این دو سنگ قیمتی وجود ندارد.

برای جواهرات یاقوت کبود بهتر است یا یاقوت سرخ؟

 

زیباترین یاقوت برای جواهرسازی؛ سنگ روبی یا کبود؟

هر یک از سنگ های طبیعی زیبایی خاص خودشان را دارند و می توانند بر اساس شفافیت و درخشندگیشان در انواع جواهرات مورد استفاده قرار گیرند. از روزگاران دور تا امروز، هم سنگ یاقوت سرخ و هم سنگ یاقوت کبود برای ساخت جواهرات مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند و میزان محبوبیت آن ها به یک اندازه است. این سلیقه شما است که تعیین می کند یاقوت سرخ را انتخاب کنید یا سنگ یاقوت کبود را! یاقوت سرخ به دلیل قرمز بودن بیشتر برای بازیگران هالیوودی که به زیبایی و درخشان بودن جواهرات علاقه مند هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.  

سنگ یاقوت کبود به دلیل داشتن رنگ آبی، آرامش بیشتری به همراه دارد و ملایم تر از سنگ روبی است. از لحاظ زیبایی یاقوت کبود، فوق العاده است و می تواند در کنار طلای سفید، زیبایی خاصی داشته باشد.

 برای جواهرات یاقوت کبود بهتر است یا یاقوت سرخ؟
 

پس بالاخره کدام نوع سنگ یاقوت را انتخاب کنم؟

طبق سلیقه اکثر آقایان و خانم های خوش استایل و شیک پوش، یاقوت کبود در ترکیب با طلای سفید و یاقوت سرخ در ترکیب با طلای زرد یا رزگلد زیباتر و محبوب تر است. سنگ یاقوت سرخ، به دلیل رنگ آتشین خود، بیشتر جوان پسند است. اما سنگ یاقوت کبود برای هر بازه سنی مناسب خواهد بود.

در نهایت سلیقه و استایل شما تعیین کننده زیبایی و درخشش جواهرات است.

در جواهری زمردی آیتم های جواهر مانند انگشتر جواهر، گردنبند جواهر و ... زیبای یاقوت سرخ و یاقوت کبود موجود است. می توانید با بازدید از شعبه های جواهری زمردی و یا صفحه های اجتماعی این گالری آیتم دلخواه خود را پیدا کنید. این شما هستید که با سلیقه خودتان انتخاب می کنید که کدام نوع سنگ زینتی برای جواهر مورد نظر شما مورد استفاده قرار گیرد. اگر طرح دلخواه خود را پیدا نکردید، می توانید مدل مورد نظر خود را سفارش دهید یا شخصی سازی کنید.

برای جواهرات یاقوت کبود بهتر است یا یاقوت سرخ؟



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما: