بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

حتما می‌دانید که فرش ماشینی یکی از کالاهایی است که نیاز به آن در تمامی خانه‌های ایرانی احساس می‌شود؛ اولین سوالی که برای خریداران این فرش‌ها مطرح می‌شود این است که فرش ماشینی خوب را چطور تشخیص بدهیم و اصلا فرش ماشینی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم شما را برای پیدا کردن یک فرش ماشینی خوب راهنمایی کنیم و فاکتورهایی که برای پیدا کردن یک فرش ماشینی باکیفیت لازم دارید را به شما نشان دهیم. در این مقاله شما را برای خرید فرش 700 شانه ماشینی ملکشاه و خرید فرش 1500 شانه ماشینی ملکشاه راهنمایی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فرش ماشینی باکیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خرید فرش 1500 شانه ماشینی ملکشاه با الیاف خوب

در بین تمامی ویژگی‌هایی که قرار است در ادامه به شما در خصوص آن‌ها بگوییم، نخ و الیاف فرش مهم‌ترین ویژگی‌ها هستند. الیاف استفاده شده برای بافت فرش ماشینی تصمین کننده باکیفیت یا بی کیفیت بودن آن است. قبل از هر چیز مطمئن شوید که فرش با نخ خوبی بافته شده باشد. هر چه کیفیت نخ بیشتر باشد، کیفیت و دوام و پایداری فرش ماشینی شما هم بیشتر خواهد بود. حین خرید فرش 1500 شانه ماشینی ملکشاه می‌توانید از قسمت خصوصیات فرش، جنس نخ را بررسی کنید. در حال حاضر بهترین فرش‌های ماشینی کشور از نخ اکریلیک بافته شده‌اند و برای بافت فرش فانتزی هم از نخ پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، بی سی اف و در بعضی از مواقع نخ اکریلیک استفاده می‌شود.

شانه و ترکم فرش

شانه و تراکم فرش تعیین کننده ظرفیت و زیبایی و دوام و پایداری فرش است. موقع خرید فرش 1500 شانه ماشینی ملکشاه باید به این ویژگی هم به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش ماشینی دقت کنید. هر چه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، فرش انسجام بیشتری داشته ودوام و بالاتری هم خواهد داشت. همچنین هر چه شانه بیشتر باشد، فرش ریزنقش‌تر و ظریف‌تر بوده و جلوه زیباتری خواهد داشت. علاوه‌بر آن با بیشتر شدن شانه و تراکم فرش ضخامت فرش هم بیشتر می‌شود و وزن فرش هم به نسبت بالاتر می‌رود.

قابل شست‌وشو بودن

یک فرش خوب حتما باید قابلیت شست‌وشو را داشته باشد. چهارمین موردی که باید به آن دقت کنید، این است که فرشی را تهیه کنید که انسجام و کیفیت خوبی داشته و از رنگ‌های ثابت و خوبی در بافت آن استفاده شده باشند. فرش‌هایی که این خصوصیات را داشته باشند، در اثر شست‌وشو انسجام خودشان را از دست نداده و شل نمی‌شوند.

بهترین دستگاه بافت

در گذشته اولین دستگاه‌های بافندگی، فرش هایی با شانه 350 و تراکم 900 را تولید می‌کردند اما امروزه ماشین‌های بافندگی می‌توانند فرش‌های 1500 شانه و تراکم 4500 را تولید کنند. بهترین نوع دستگاه بافندگی در فرش 700 شانه HCPx2 و فرش فرش 1000 شانه HCIx2 است. همچنین بهترین دستگاه بافندگی فرش 1200 شانه vandewiele - HCIx2 است.

عدم وجود عیب و نقص در نقش و طرح فرش

اثری از تکرار سیلندر در نقشه فرش ماشینی نباید وجود داشته باشید. برخی از فرش‌های ماشینی معیوب و ناقص چون با ماشین‌آلات قدیمی و بی‌کیفیت سیلندر بافته می‌شوند، به ازای یک بار چندین مرتبه ممکن است بچرخند و نقشه پیش نرود. در این مواقع معمولا همان طرح را تکرار می‌کنند.

عدم وجود سرنخ‌هایی در پشت فرش

در زیر فرش‌ها آثاری از قلاب خوردگی نباید وجود داشته باشد. این عارضه در اثر اشتباه تنظیم شدن ماشین‌آلات بافت به وجود می‌آید و به همین علت پشت فرش تراش مناسب نخورده و در بخش‌هایی از قالی سرنخ‌ها قابل مشاهده هستند. با خرید فرش 1500 شانه ماشینی ملکشاه شاهد این دست از مشکلات نخواهید بود چرا که فرش‌های این فروشگاه تماما با بهترین دستگاه‌ها بافته می‌شوند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

فرش ماشینی باکیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خرید فرش 1500 شانه ماشینی ملکشاه | عدم پرزدهی و ضد حساسیت بودن

فرش‌ها از اقلامی هستند که ممکن است تا سال‌ها در خانه ما بمانند و در اثر گذشت زمان برخی از مشکلات در آن‌ها پررنگ‌تر شود. یکی از مواردی که می‌توان به عنوان معایب استفاده از فرش‌ها برشمرد، پرزدهی فرش‌ها است. این مورد می‌تواند با کهنه‌‌تر شدن فرش‌های بی‌کیفیت بیشتر و ملموس‌تر هم بشود. پرزهایی که از فرش‌ها آزاد می‌شوند در هوا معلق مانده و باعث ایجاد زمینه بیماری‌های تنفسی می‌شوند. در فرش‌هایی که از الیاف بی‌کیفیت و نامناسب استفاده می‌کنند، شاهد پرزدهی بالا و خواهیم بود. پرزدهی فرش به خصوص برای کسانی که کودک نوزاد دارند، خطرناک است و ممکن است باعث شود که فرزند آن‌ها در سال‌های آینده دچار بیماری‌های تنفسی شود. برای اینکه فرش‌ها پرزدهی نداشته باشند، بهترین کار این است که به دنبال خرید فرش‌های بافته شده از الیاف اکریلیک باشید. با خرید فرش 700 شانه ماشینی ملکشاه می‌توانید از فرش‌های ضد حساسیت و بدون پرزدهی بافته شده از نخ اکریلیک باکیفیت بهره‌مند شوید.

خرید فرش 1500 شانه ماشینی ملکشاه | شناسنامه‌دار بودن

یکی از نشانه‌های خوب و باکیفیت و معتبر بودن فرش‌های ماشینی این است که شناسنامه‌دار باشند. شناسنامه فرش‌ها در پشت آن‌ها دوخته می‌شود. با مراجعه به آن‌ها می‌توانید ریز مشخصات و جزئیات مربوط به هر فرش را بررسی کنید. فرش‌هایی که شناسنامه آن‌ها قابل خواندن نیست و یا شناسنامه مخدوش شده ‌است قابل اعتماد نیستند و بهتر است آن‌ها را نخرید. تمام فرش‌هایی که در فروشگاه ملکشاه عرضه می‌شوند، شناسنامه‌دار بوده و بدون هیچ مشکلی آماده عرضه به مشتری هستند.

مارک فرش

یکی دیگر از مواردی که با توجه به آن‌ها می‌توانید به خوب و باکیفیت بودن فرش پی برید، مارک فرش است. بهترین فرش‌های ایرانی متعلق به شهر کاشان هستند. بیشتر کارخانه‌جات و تولید کنندگان بهترین مارک‌های فرش ماشینی هم در این شهر قرار دارند جالب است بدانید که شهر کاشان 70 درصد از صادرات فرش را به خودش اختصاص داده است.

فرش ملکشاه

فروشگاه ملکشاه یکی از پلتفرم‌های آنلاین فروش فرش کاشان در ایران است که با مراجعه به آن می‌توانید انواع فرش ماشینی را در طرح‌ها و نقش‌های مختلف مشاهده کنید. در این سایت تمام مشخصات فرش ارائه شده است و با مطالعه آن‌ها می‌توانید از تمام جزئیات مربوط به فرش‌ها آگاه شوید. ملکشاه از بهترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید فرش کنید. با مراجعه به فروشگاه ملکشاه می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به صورت آنلاین اقدام به خرید فرش کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: