بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ویژگی های پسر خوب برای ازدواج. قدم اول در تشخیص مرد مناسب برای ازدواج شناخت خود و معیار های خود است به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به طور کلی به بررسی ویژگی های پسر خوب برای ازدواج بپردازیم تا دختر خانم ها با بهره بردن از آن بتوانند انتخابی درست و صحیح داشته باشند.

خصوصیات یک پسر خوب برای ازدواج چیست؟ چه پسرهایی برای ازدواج مناسب هستند؟ اگر شما هم یکی از این زنان هستید که مدام از خود می پرسند "ویژگی های یک مرد خوب برای ازدواج چیست؟"

آیا دوست دارید بدانید چگونه می‌توان یک مرد خوب را از بین بقیه ی مردان تشخیص داد؟پس تا انتهای این مقاله از سوربان همراه ما باشید چراکه در این مقاله قصد داریم پاسخ همه این سوالات را با هم بخوانیم.

بهترین پسر برای ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟ | 13 نشانه پسری که مرد زندگی است
ویژگی های یک پسرخوب برای ازدواج

قطعا وقتی بدانید به دنبال چه مردی باید باشید، تشخیص یک مرد خوب برای ازدواج کار آسانی می شود در ادامه ویژگی های یک پسر خوب برای ازدواج را باهم بررسی می‌کنیم.

15 ویژگی پسری که مرد زندگیست!

 

۱. یک مرد مناسب قصد جدی برای ازدواج دارد

در مرحله ابتدایی اگر مردی قصد ازدواج دارد باید قصد خود را در رفتار خود بروز دهد تا طرف مقابل بداند قصد و قرض طرف مقابل چیست تا اقدام به بررسی معیار های یک پسر خوب کند. از طرفی رفتار و پیشنهاد های مردی که قصد تشکیل خانواده دارد باید کاملا آگاهانه و بدون هیجان باشد. حتی دختران باید بدانند که پیشنهاد به رابطه جنسی قبل از ازدواج یکی از نشانه ‌های عدم قصد جدی مردان برای ازدواج است.

۲. تفاهم در ملاک های اساسی

دختر و پسر باید در اصلی ترین ملاک ها برای تشکیل خانواده با یکدیگر شباهت و تفاهم داشته باشند. برای مثال میزان تحصیلات، سطح اقتصادی، سطح فرهنگی خانواده ‌ها، جهان بینی، علایق و اعتقادات دینی برخی از عواملی است که نیازمند داشتن حدی از تفاهم و شباهت در زوجین می باشد. زیرا کوچک ترین تفاوت ها مانند تفاوت خانواده ‌ها به عنوان فضایی که فرد قبل از ازدواج در آن زندگی کرده و بزرگ شده نیز می ‌تواند باعث بروز تفاوت ‌های بنیادی در سبک رفتاری و زندگی افراد شود.

همچنین جهان بینی به معنای طرز نگاه افراد به زندگی و مسیر آن است. تفاوت در این مسئله توانایی همدلی و سازگاری زن و شوهر را کاهش می ‌دهد. به عبارتی صریح تر درک نکردن علایق همدیگر باعث ایجاد اختلاف و در برخی موارد تحقیر و تمسخر توسط همسر می ‌شود. تفاوت های دیگری مانند تفاوت در اعتقادات والدین و توصیه‌ های آن ‌ها به کودک او را در موقعیت متعارضی قرار می‌ دهد که گاهی مناسب ظرفیت ذهنی کودک نیست. به همین دلیل زوجین باید سعی کنند تا حد الامکان با یکدیگر تفاهم داشته باشند.

۳. ثبات شخصیت یکی از ویژگی های مهم پسر مناسب برای ازدواج

یکی از مهم ترین ویژگی های پسر خوب برای ازدواج که دختران حتما باید به آن توجه کنند ثبات هیجانی و شخصیتی طرف مقابلشان می باشد. زیرا مردی که می خواهید انتخاب کنید باید به هویت خود دست پیدا کرده باشد هویتی که شکل گیری آن از دوران نوجوانی شروع شده و به مرور زمان بر اساس تجربیات اجتماعی و فردی به شکل ثابتی رسیده است.

به عبارتی دیگر مردی که برای ازدواج انتخاب می کنید باید خودش و تمایلاتش را بشناسد و خود را بپذیرد. همچنین آمادگی تغییر و اصلاح رفتار نادرست، توانایی سازگاری بالا نسبت به شرایط مختلف، تعهد و مسئولیت پذیری را داشته باشد. زیرا یک مرد بالغ و کامل باید بتواند مسئولیت حرف ‌ها و رفتار های خود و حتی اشتباهاتش را بپذیرد و بتواند کار های خود را مدیریت و رهبری کند.

بهترین پسر برای ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟ | 13 نشانه پسری که مرد زندگی است

۴. هدفمندی ؛ دیگر ویژگی مهم یک مرد مناسب برای یک ازدواج موفق

یک دختر عاقل و بالغ وقتی می خواهد یک مردی را برای تشکیل خانواده دادن و ازدواج کردن انتخاب کند باید حتما به هدف های او برای آینده توجه کند. زیرا مرد هایی که مناسب ازدواج و تشکیل خانواده دادن هستند هم برای آینده خودشان و هم برای آینده خانواده شان هدف دارند. به همین دلیل لازم است برنامه‌ های بلند مدت مخصوصا در مورد پیشرفت‌ های شغلی و تحصیلی خود و همسرشان مشخص شده باشد.

۵. شرایط اقتصادی و مالی متعادل

همه ما می دانیم که یکی از اصلی ترین شرایطی که پدر و مادر ها برای خاستگار های دخترشان می گذارند وضعیت مالی پسر است. برای مثال خانه، خودرو، پس انداز کافی و شغل مناسب و ثابت جزو اصلی‌ ترین شرایط و ویژگی های پسر خوب برای ازدواج است. زیرا یک دختر کامل در بررسی ویژگی های پسر خوب برای ازدواج باید این نکته را در نظر بگیرد که در شرایط کنونی جامعه رسیدن به حد نصاب مالی آن هم برای مردانی که از طرف خانواده خود حمایت مالی دریافت نمی‌ کنند تا سنین بالا تقریبا غیرممکن است. همچنین اگر مردی از خانواده متوسطی باشد نیاز است که خانواده دختر انعطاف بیشتری در این زمینه داشته باشند و با حمایت دو خانواده دختر و پسر شروع زندگی سختی نداشته باشند.

۶. بلوغ عاطفی از مهم خصوصیات یک پسر خوب برای ازدواج است

یکی دیگر از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج کامل شدن دوره بلوغ عاطفی او می باشد. زیرا مرد های مناسب برای ازدواج خودشان به بلوغ عاطفی رسیده اند و از جنس مخالف خود یعنی دختر ها اطلاعات کافی دارند. اگر یک مرد به بلوغ عاطفی برسد می تواند تمامی نیاز های جسمی و روحی همسرش را برطرف کند. در حالی که طبیعت هر انسانی به خصوص خانم ها نیازمند دریافت توجه و محبت از جانب شریک عاطفی خود است. یک مرد عاقل و مناسب ازدواج باید بتواند به راحتی این کار را انجام دهد و عاشقانه رفتار کردن را به خصوص هنگام رابطه جنسی بلد باشد. حتی باید به این نکته اشاره کرد که یکی از دلایل عمده جدایی ‌ها ناآگاهی زوجین از نحوه رابطه عاطفی و جنسی با همسرشان است که می ‌تواند زمینه ساز مشکلات زیادی در زندگی بشود.

بهترین پسر برای ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟ | 13 نشانه پسری که مرد زندگی است

۷. شرایط خانوادگی

یکی از مهم ترین ویژگی های پسر خوب برای ازدواج شرایط خانوادگی او می باشد این که مرد تحت چه شرایط و توسط چه کسانی تربیت شده بسیار مهم است. زیرا پسری که در یک خانواده سالم و صمیمی بزرگ شده است بهتر از پسرانی است که در خانواده های ناسالم بزرگ شده اند به همین دلیل این گونه پسر ها آمادگی ازدواج کردن را دارند.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد وابستگی مرد به خانواده بسیار ویژگی مثبتی برای مردان است. مردی که به والدین و خانواده خود اهمیت بدهد و با آن‌ ها ارتباط عاطفی و صمیمانه ‌ای داشته باشد به احتمال زیاد برای خانواده جدید خود نیز همین رفتار را خواهد داشت. البته باید توجه داشته باشیم که وابستگی بیش از حد به خانواده و تاثیر پذیری از حرف ‌های آن‌ ها نشانه خوبی نیست.

۸. اطلاع دیگران از قصد ازدواج او و مخفیانه نبودن رابطه

یکی از اساسی ترین ویژگی های پسر خوب برای ازدواج و مطلع شدن از قصد او مخفیانه نبود رابطه شما می باشد. زیرا یک پسر خوب و مناسب که قصد ازدواج با یک دختر را دارد قصد خود را به همه اعلام می کند و از گفتن رابطه اش با شما به افراد دیگر هیچ ترسی ندارد. در اصل پسرانی که قصد ازدواج خود را مخفی نگه می‌ دارند یا قصد ازدواج ندارند یا به خود باوری در این زمینه نرسیده‌ اند.

۹. رابطه صمیمی و خوب با بچه ها و علاقه به فرزندآوری

بهترین پسر برای ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟ | 13 نشانه پسری که مرد زندگی است

یکی دیگر از نکاتی که قبل از ازدواج با یک پسر باید به آن توجه کنید و جزو بررسی ویژگی های پسر خوب برای ازدواج قرار دهید مسائل مربوط به فرزند آوری و تربیت فرزند است. مردی که قصد ازدواج دارد باید توانایی برخورد مناسب و صبورانه با کودکان را داشته باشد چون که فرزندان میراث هر خانواده ‌ای هستند. به همین دلیل مردی که برای تربیت درست فرزند درک کافی و برنامه مشخصی نداشته باشد آمادگی کامل برای ازدواج ندارد.

۱۰. آگاهی از علایق شخصی خود و تلاش برای رسیدن به آنها

مردی که علایق شخصی خودش را بداند و برای رسیدن به آن ‌ها تلاش کند بسیار قابل اعتماد تر از مردانی هستند که خودش و علایقش را دوست ندارد و به آن ‌ها اهمیت نمی ‌دهد. از طرفی دیگر یک مرد مناسب برای ازدواج به معنای برابری زن و مرد رسیده است. یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج بها دادن به همسرش در زمینه های شغلی، تحصیلی، هنری و حرفه‌ ای می باشد. مردانی که در حرف ‌هایشان نشانه‌ هایی از محدود کردن ‌های غیر منطقی و عدم علاقه به پیشرفت همسرشان وجود دارد مردان مناسبی برای ازدواج نیستند.

۱۱. ویژگی های اخلاقی خوب

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های مرد خوب برای ازدواج داشتن سطح معقولی از اخلاق است. زیرا مسئله اخلاق یک مفهوم بسیار گسترده می باشد که از نظر بسیاری از دیدگاه ها و فرهنگ های مختلف متفاوت است. صداقت نیز یکی دیگر از عامل های مهم و ضروری در سلامت یک ازدواج می باشد. چون مردی که با خودش و شریک زندگی ‌اش رو راست نباشد به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. منفعت طلبی نیز یکی از ویژگی های اخلاقی بد در پسران است که در وهله و نگاه اول برای پیشرفت اقتصادی زندگی تا حدی لازم باشد.

اما مردی که منفعت طلب است و به نفع اجتماعی اهمیت نمی ‌دهد با تربیت فرزندان ناسالم باعث ادامه یافتن چرخه معیوب آسیب‌ های اجتماعی و اقتصادی می ‌شود. در اصل از خود گذشتگی و فداکاری، وقت شناسی، وفاداری، توانایی همدلی، نظم، ادب در کلام و رفتار، توجه به سلامت جسمی و روحی، اعتماد، صبر، توانایی کنترل خشم، پشتکار و اراده برخی از ویژگی ‌های اخلاقی عمده ‌ای هستند که مردان قبل از ازدواج باید آن ‌ها را در خود به میزان معقولی ارتقا دهند.

بهترین پسر برای ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟ | 13 نشانه پسری که مرد زندگی است

۱۲. داشتن روحیه مصمم در برخورد با مسائل و مشکلات

یکی از سوال هایی که چندان دور از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج نیست شناخت واکنش فرد در برخورد با مشکلات می باشد. زیرا شناخت توانایی فرد در کنار آمدن با استرس‌ های روزمره زندگی یکی از فاکتور های مهم سلامت روان محسوب می‌ شود. افرادی که زود دلسرد می ‌شوند یا از روحیه مصممی برای برخورد با مشکلات زندگی برخوردار نیستند به احتمال زیاد در زندگی مشترک خود با مشکلات زیادی مواجه می شوند. زیرا پس از ازدواج مسئولیت ‌ها و وظایف افراد بیشتر می ‌شود و آن ‌ها باید بتوانند از پس مشکلات بیشتری برآیند.

۱۳. صداقت داشتن

یکی دیگر از مهم ترین موادی که در برخورد های اول در بررسی ویژگی های پسر خوب برای ازدواج باید به آن توجه کنید صداقت می باشد. مردانی که صداقت کمی دارند و با هر توجیهی دست به دروغگویی می ‌زنند باعث می ‌شوند که همسرشان در زندگی کمتر احساس امنیت کند و دائما در شک و تردید به سر می ‌برند. به همین منظور تجربه طولانی زندگی با شک و دلهره باعث می ‌شود که شما مشکلات روحی آزاردهنده‌ ای از جمله اضطراب‌ های مزمن را تجربه کنید.

آیا پسر مناسب برای ازدواج باید همه خصوصیات گفته شده را داشته باشد؟

خیلی از خانم های جوان اکنون سوال هایی در ذهنشان در مورد عدم وجود ویژگی های گفته شده در طرف مقابلشان شکل می گیرد و نگران می شوند. در پاسخ به این خانم ها باید گفت که نداشتن همه ویژگی ‌های ذکر شده به معنی مناسب نبودن مرد برای ازدواج نیست. در حقیقت داشتن حد متوسطی از این ویژگی ‌ها یا عزم جدی برای تقویت آن‌ ها در خود مرد را برای مهم‌ ترین انتخاب زندگی اش آماده می ‌کند. حتی باید گفت که اکثر ویژگی ‌های بیان شده بین زن و مرد مشترک است و زنان نیز باید برای گام برداشتن در مسیر ازدواجی سالم خود را بشناسند و در جهت اصلاح رفتار نادرست و ناتوانی‌ های خود تلاش کنند.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مقاله از سوربان به طور کلی با ویژگی های پسر خوب برای ازدواج آشنا شدید. همچنین دریافتید که با عدم وجود یک یا چند مورد از ویژگی های ذکر شده در طرف مقابلتان دلیل بر مناسب نبودن آن فرد برای ازدواج نیست. در سخن اخر این مقاله امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ازدواجی موفق را برای خود رقم بزنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(12 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز