بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
داشتن پوستی بدون لک دغدغه‌ امروزی بانوان و آقایان و طرفداران زیبایی شده است. پوستی شفاف و بدون لک از مشخصه های زیبایی محسوب می شود. توجه به پوست و استفاده از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست بسیار پر طرفدار است.

پوست صورت یکی از ارگان های حساس می باشد که چون در معرض آلودگی و نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، ممکن است بسیار سریع تر از سایر بخش های بدن فرسوده شود. جوش، لک و چین و چروک می توانند بسیار سریع پوست ها را تحت شعاع قرار داده و ظاهر نامناسبی به آن ببخشند. این بین خانم ها بیشتر از آقایان به صاف بودن و تمیز بودن پوست خود اهمیت می دهند اغلب روتین پوستی را رعایت می کنند.

در این مقاله از سوربان به ترفندهایی برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش و لک می پردازیم. با ما همراه باشید.

11 راز ساده اما بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون لک و جوش.

11 راز داشتن پوستی صاف و بدون لک و جوش

۱. سبک زندگی سالم را پیش بگیرید

اگر بدون کرم ضدآفتاب در معرض نور خورشید باشید باعث ایجاد لک در پوست صورت می شوید. باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. افرادی که سبک زندگی خوبی دارند و به سلامتشان اهمیت می دهند، دارای پوستی یکدست و بدون لک هستند. این افراد از سبزیجات استفاده می کنند و از مصرف غذاهای پر چرب و فست فود اجتناب می کنند. به اندازه کافی استراحت کنید زیرا در شادابی پوست موثر است.

امروزه با وجود غذاهای فرآوری شده و پرچرب و علاقه مردم به مصرف غذای چرب باعث شده سلامت پوست شان به خطر افتد. میوه های بسیاری به سلامت پوست کمک می کنند مثل توت فرنگی که تاثیر فوق العاده ای برای جوان سازی پوست دارد که باعث شفافیت و یکدست شدن پوست می شود.

قبل از خواب صورت خود را بشویید و با آرایش روی صورت نخوابید چون باعث از بین رفتن پوست می شود. از میوه های حاوی آنتی اکسیدان مثل انار استفاده کنید. میوه های حاوی مواد مغذی مثل کیوی و آلوورا استفاده کنید.

۲. پاکسازی و لایه برداری مداوم پوست

11 راز ساده اما بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون لک و جوش.

پاکسازی در داشتن پوستی بدون لک نقش مهمی دارد. پاکسازی باعث می شود که صورت از آلودگی و پوست های مرده رهایی یابد و پوست شفاف شود. روغن پاک کننده برای تمیز کردن صورت بسیار مناسب است. پوست پس از تمیز شدن، هر چه به آن می زنید، به سرعت جذب می کند.

۳. از تونر استفاده کنید

تونر به حفظ تعادل پوست و PH پوست کمک کرده و برای پوست، مواد مرطوب کننده فراهم می کند. از تونر با کیفیت استفاده کنید تا پاکسازی پوست و شفاف شدن آن به خوبی انجام شود.

۴. از ماسک های مناسب استفاده کنید

11 راز ساده اما بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون لک و جوش.

ماسک های ورقه ای یا ماسک های کرمی حاوی تقویت کننده های آبرسان مانند اسید هیالوونیک هستند. این ماسک را ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید تا تمام مواد مغذی جذب پوست شود.

۵. کرم دور چشم فراموش نشود

اطراف چشم را آبرسانی کنید و به خوبی مرطوب نگه دارید. با محصولات مراقبتی از ایجاد خطوط نازک روی اطراف چشم و پلک جلوگیری کنید.

۶. از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید

11 راز ساده اما بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون لک و جوش.

مرطوب نگه داشتن پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. از محصولات کرمی تا ماسک های مرطوب کننده خانگی استفاده کنید.

۷. صورتتان را ماساژ دهید

ماساژ منظم صورت جریان خون را بهبود بخشیده و تولید سلولی را ارتقا می بخشد. هم چنین موجب لیفتینگ صورت و جوانسازی می شود.

۸. همیشه ضدآفتاب بزنید

11 راز ساده اما بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون لک و جوش.

کرم های ضد آفتاب باعث می شود پوست از تشعشعات ماورا بنفش و از لک در امان باشد.

۹. صورتتان را بیش از حد نشویید

صابون ها و مواد شوینده و تماس بیش از اندازه پوست با این مواد باعث بروز لک می شود. پوست را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم و روزانه یک یا دوبار شستشو دهید.

۱۰. در طول روز ۵ تا ۸ لیوان آب بنوشید

11 راز ساده اما بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون لک و جوش.

نوشیدن زیاد آب باعث می شود پوستی شفاف داشته باشید و دچار کم آبی نشوید. آب فراوان مصرف کنید زیرا باعث آب رسانی پوست می شود.

۱۱. پوست خود را برنزه نکنید

برنزه کردن پوست خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زود رس و لک را افزایش می دهد. استفاده از برخی مواد و داروها قبل و حین برنزه کردن، آسیب پوستی و ایجاد لک را چندبرابر می کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما: