بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
روتین مراقبت از پوست بسته به نوع پوست متفاوت است پس قبل از هر اقدامی برای روتین پوستی باید نوع پوست خود را شناخته و متناسب با نوع پوست برای خود روتین مراقبت از پوست درست کرد.

پوست گسترده ترین اندام بدن است که کل سطح جسم انسان را در بر می گیرد؛ بنابراین وجود هرگونه آسیب دیدگی یا خشکی و ضعیف شدن غشاء آن علاوه بر ایجاد ظاهری نازیبا، می تواند راه نفوذی برای ورود انواع عوامل بیماری زا باشد.

با استفاده از انواع روتین مراقبت از انواع پوست ، که برای قسمت های مختلف صورت و بدن طراحی شده اند، می‌شود به شادابی، زیبایی و سلامت پوست کمک کرد. این محصولات معجزه گر، می توانند شادابی و جوانی را تا سنین بالا برای شما حفظ کنند.

طبیعتا اکنون برایتان این سوال پیش آمده که روتین مراقبت از پوست چیست و برای انواع پوست بهتر است چه نوع محصولاتی را به صورت مداوم استفاده کنید. برای دانستن پاسخ این سوالات با ما تا انتهای این مطلب از سوربان همراه باشید.

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

روتین پوستی چیست و چه فایده ای دارد؟

روتین مراقبت از پوست به مجموعه ای از محصولات مراقبتی و تامین کننده نیازهای پوستی گفته می‌شود؛ که برای رفع مشکلاتی نظیر چروک، چربی، خشکی، جوش و…، به طور متداول مورد استفاده قرار می گیرند. نتیجه مصرف چنین محصولاتی با توجه به نیازهای پوستی، کمک به رفع مشکلات ذکر شده و علاوه بر آن‌ها شادابی، طراوت و حفظ سلامتی و جوانی پوست است.

اگر می‌خواهید بدانید علت استفاده از روتین مراقبت از پوست چیست ، باید بگوییم به این دلیل مصرف می‌شوند که بتوان پوست را در بهترین حالت خود نگه داشت و عیب های آن را رفع و درمان کرد. امروزه متخصصان پوست برای کمک به درمان مشکلات پوستی زنان و مردان در تمام سنین، روتین‌های مناسب انواع پوست را پیشنهاد می دهند.

پس از شرح میزان تاثیرگذاری و اهمیت روتین‌های پوستی، در این قسمت به معرفی روتین مراقبت از انواع پوست، که در دسته بندی‌ های مختلف برای شما عزیزان ارائه شده‌اند، می پردازیم.

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

افرادی که پوست چرب دارند و ترشح غدد چربی پوست آن‌ها در حالت تعادل نیست، نیاز به مصرف محصولات مرتبط با روتین روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار دارند. این اشخاص در مصرف انواع لوازم آرایشی بهداشتی، محدودیت بسیاری داشته و حتما باید محصولاتی انتخاب کنند که فاقد چربی باشد.

برای تنظیم میزان چربی پوست لازم است تا از محصولاتی که باعث تعادل در چربی پوست می‌شوند، استفاده کرد. یکی از این محصولات پرکاربرد، انواع ژل‌های شستشوی صورت هستند که از اصلی‌ترین مراحل رعایت روتین روزانه پوست چرب قرار دارند. دارندگان این نوع پوست می توانند از انواع ماسک های خانگی یا آماده موجود در بازار نیز استفاده کنند.

در زمان انتخاب کلیه محصولاتی که قصد دارید به عنوان روتین روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار استفاده کنید، حتما ترکیبات محصولات انتخابی شما باید فاقد روغن و چربی بوده و بر پایه آب باشد. بنابراین اگر به دنبال انتخاب بهترین محصولات ضد جوش و ماسک صورت برای رفع چربی اضافه پوست صورت خود هستید، لیست روتین های روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار شامل موارد زیر است :

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

  • پاک کننده های آرایش مخصوص پوست چرب
  • شوینده مناسب پوست چرب نظیر ژل های شوینده صورت چرب
  • تونر مخصوص پوست چرب برای لایه برداری سطحی پوست به ویژه در پایان روز، تنظیم ph پوست صورت و تعادل ترشح چربی
  • مصرف روزانه آبرسان برای جلوگیری از دهیدراته شدن پوست چرب و ایجاد جوش، بعد از شستشو و پاکسازی صورت
  • هفته ای یک الی دو بار استفاده از لایه بردار قوی مناسب پوست چرب برای پاکسازی عمیق منافذ پوست از چربی و آلودگی
  • کرم های ضد جوش برای پوست چرب و جوشدار
  • کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های چرب و جوشدار
  • کرم‌های دور چشم مخصوص پوست‌های چرب و جوشدار

روتین مراقبت از پوست خشک

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

پوست صورت افرادی که جزو این دسته قرار دارند بسیار حساس و شکننده است و این عوامل باعث می‌شود که در صورت عدم رعایت یک روتین مراقبت از پوست خشک ، ترک‌ هایی که گاهی حتی غیر قابل مشاهده هستند بر روی صورت آن‌ها ایجاد شوند. این موضوع سبب می‌شود تا مواد مرطوب کننده طبیعی از سطح پوست خارج شوند و مواد آسیب زا جایگزین آن‌ها شوند.

علاوه بر این خشکی و شکنندگی سطح پوست زمینه ساز چروک و به دنبال آن پیری زودرس می‌شود. بنابراین اشخاص با پوست خشک، برای جلوگیری از این اتفاقات، حتما نیاز به رعایت یک روتین مراقبت از پوست خشک مناسب دارند. این روتین شامل انواع پاک کننده ها و آبرسان های مناسب پوست خشک هستند که موارد زیر را شامل می‌شوند :

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

  • پاک کننده های آرایش مخصوص پوست خشک و دهیدراته
  • ژل شوینده صورت خشک با قابلیت مرطوب کننده
  • تونر پوست خشک
  • کرم مرطوب کننده و آبرسان قوی و عمیق
  • کرم‌های دور چشم مخصوص پوست‌های خشک
  • کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های خشک
  • بالم لب یا کرم مغذی لب
  • کرم ضد چروک با آبرسانی قوی برای پوست خشک و دهیدراته

روتین مراقبت از پوست حساس

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

پوست های حساس مستعد قرمزی، التهاب، جوش و … هستند. اگر پوست حساس دارید، در مصرف محصولات بهداشتی بسیار محدود خواهید بود. البته محصولات روتین مراقبت از پوست حساس ، عموما با ترکیباتی تولید می‌شود که مانع از ایجاد حساسیت بوده و به رفع علائم ناشی از حساسیت پوستی نیز کمک می‌کنند.

در انتخاب روتین مراقبت از پوست حساس خشک یا چرب، حتما به اطلاعات مربوط به ترکیبات در بسته بندی محصولات توجه داشته باشید. این محصولات نباید حاوی الکل، عطر و اسانس قوی، رنگ و پارابن باشند؛ زیرا این ترکیبات می توانند موجب تشدید و ایجاد علائم حساسیت پوستی شوند. برخی از محصولات مناسب برای استفاده افراد با پوست حساس به شرح زیر است:

  • تونر مناسب برای پوست حساس
  • آبرسان و مرطوب کننده‌های مخصوص پوست حساس
  • کرم‌های دور چشم مخصوص پوست‌های حساس
  • ژل‌های شستشو صورت پوست حساس
  • کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های حساس
  • اسکراب و بالم لب
  • هفته ای یک بار روغن تراپی مخصوص پوست‌های حساس

روتین مراقبت از پوست معمولی

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

افراد دارای پوست معمولی، حتی اگر در سطح متعادلی از چربی و رطوبت قرار داشته باشند، برای حفظ این رطوبت و شادابی بیشتر پوست خود، نیاز دارند به رعایت یک روتین مراقبت از پوست معمولی که باعث تامین رطوبت و تغذیه رسانی به پوست صورت آن‌ها، از طریق محصولات آبرسان و تقویت کننده می‌شود.

زیرا با عدم رعایت یک سری عادت‌ها به صورت روزانه ممکن است چربی پوست آن‌ها به صورت کنترل نشده بالا رود و یا در مقابل با از دست دادن رطوبت طبیعی پوست، صورت آن‌ها خشک و شکننده شود. بنابراین افرادی که دارای پوست معمولی هستند می توانند از روتین مراقبت از پوست معمولی ، که برای تنظیم و کنترل این موارد طراحی شده‌اند، استفاده نمایند.

  • مرطوب کننده و آبرسان‌های سبک و فاقد چربی
  • اسکراب لب
  • کرم‌های دور چشم مخصوص پوست‌های معمولی
  • کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های معمولی
  • ژل‌ یا فوم‌های شستشوی مخصوص پوست‌های معمولی
  • تونرهای مناسب برای پوست معمولی

ترتیب درست استفاده از انواع محصولات روتین پوستی

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

رعایت روتین مراقبت از انواع پوست دارای یک سلسله مراتب مشخص است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مطابق با آن‌ از لوازم بهداشتی صورت مناسب برای هر پوست استفاده شود. این مراحل به شرح زیر هستند:

۱. پاک کردن آرایش و آلودگی های روی پوست با استفاده از انواع میسلار واتر مخصوص نوع پوست یا روغن پاک کننده آرایش

۲. شستشو و پاکسازی پوست صورت به وسیله ژل یا فوم مناسب نوع پوست

مراحل و نحوه انجام صحیح روتین پوست خشک، چرب و جوشدار، حساس، مختلط و معمولی / نوع پوست شما چیه؟

۳. استفاده از تونر برای ایجاد تنظیم و تعادل ph پوست صورت ( البته لازم به ذکر است امروزه انواع شوینده های پوستی قابلیت تنظیم ph پوست را دارند بنابراین اگر شوینده ای که استفاده می‌کنید ph پوست را تنظیم می‌کند می‌توانید این مرحله تونر را حذف کنید مگر اینکه تونری که استفاده میکنید خاصیت های دیگری نیز داشته باشد مثلا ضد جوش باشد روشن کننده باشد کوچک کننده منافذ باشد و...)

۴. هیدراته کردن پوست به وسیله کرم‌های مرطوب کننده‌ و آبرسان

۵. استفاده از محصولات تقویت پوست مانند کرم‌های دور چشم برای ایجاد شادابی و رفع لک و چروک ( با توجه به نوع پوست و نیاز پ ست خود میتوانید انواع سرم ها یا کرم های مغذی را در این مرحله استفاده کنید)

۶. در آخر بهتر است حتما از ضد آفتاب مناسب با پوست خود نیز استفاده کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز