بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

جواهرات از جمله ابزار هایی هستند که در طول تاریخ برای درخشندگی و جلوه ی بیشتر از آن ها استفاده می شود. زیور آلات در کشور های مختلف بسته به آداب و رسوم آن کشور در طرح ها و سبک های مختلفی طراحی و ساخته می شود. جواهرات عموما به صورت گردن بند، دست بند، گوشواره، انگشتر و برای زینت های شخصی استفاده می شوند.

در طراحی و اجرای جواهرات از سنگ های قیمتی از جمله کهربا، مروارید، عقیق، الماس، یاقوت، زمرد و... استفاده می شود که زیبایی چشمگیری ایجاد می کنند. این سنگ ها به دلیل کمیاب بودن و سختی بالایی که دارند، ارزش بسیار زیادی دارند و طبیعتا قیمت آن ها نیز بالاتر است. می توانید برای خرید انواع سرویس طلا و حلقه ازدواج از سایت کافه طلا دیدن نمایید.

نکاتی برای خرید جواهرات عروس

جواهرات عروس

جواهرات عروس یکی از دلایل درخشش و جذابی عروس در به یاد ماندنی ترین شب زندگی او است. جواهرات یکی از مهم ترین زیورآلاتی است که عروس خانم ها در شب عروسی استفاده می کنند و نوع جواهرات مصرفی آن ها بستگی به فرهنگ، سنت های خانوادگی و قومیتی، آداب و رسوم دارد.

آماده کردن عروس و متعلقات مربوط به او از وقت گیرترین و مهم ترین مراحل آماده سازی و برگزاری برای جشن عروسی است. خرید لباس، انتخاب و خرید سرویس طلا، خرید حلقه، انتخاب آرایشگاه، انتخاب آتلیه و..... از جمله کار های مهم و ضروری برای برگزاری یک جشن عروسی است از بین همه این ها خرید سرویس طلا به دلیل هزینه زیاد و جلوه خاصی که دارد یکی از مشکل ترینها است که وقت و توجه بیشتری را می طلبد. از این رو بهتر است که طلایی انتخاب کنید که برای مدت های طولانی جلوه و زیبایی خود را حفظ کند برای این کار بهتر است با مدل های روز دنیا آشنایی داشته باشید.

سرویس طلای عروس

از زمان های قدیم خرید سرویس طلا یکی از بزرگترین معضلاتی است که عروس و داماد قبل از مراسم عروسی با آن مواجه هستند. سرویس طلای عروس شامل گردن بند، گوشواره و دست بند است و به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ و جنس انتخاب آن ممکن است سخت به نظر برسد. در ادامه به نکاتی که در خرید سرویس طلا می تواند به شما کمک کند پرداخته ایم. پس اگر به زودی مراسم عروسی دارید و به دنبال خرید طلا هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان همراه ما باشید.


 

حلقه ازدواج

از مهم ترین و زیبا ترین لحظات ازدواج هنگام خرید حلقه ازدواج است. این حلقه ها با این که ظاهری بسیار ساده و شیک و خاص دارند اما از نظر معنوی ارزش بسیار زیادی دارند و نشانه تاهل، تعهد، وفاداری هستند. از موارد مهمی که در انتخاب حلقه ازدواج باید رعایت کرد توجه به مدل، طرح، اندازه، فلز به کار رفته در آن و... است. توجه داشته باشید که حلقه ازدواج تا آخر عمر زینت بخش دستان شما خواهد بود پس به همین دلیل قبل از انتخاب باید شناخت کاملی از طرح های مختلف و سلیقه خود داشته باشد تا بهترین تصمیم را بگیرید.

نکاتی برای خرید جواهرات عروس

نکات مهم خرید سرویس طلای عروس

هنگام خرید طلای عروسی به نکاتی که در ادامه ذکر می کتیم توجه نمایید.

زیاده روی نکنید

اولین نکته که عروس خانم ها در انتخاب سرویس طلای خود بهتر است رعایت کنند این است که جواهرات عروس باید خاص باشد نه سنگین و گران قیمت. جواهرات ظریف جلوه ای زیبا به عروس می دهند در حالی که جواهرات سنگین نه تنها جلوه ای خاص به جز طلا بودنشان ندارند بلکه باعث گردن درد و بروز مشکلات دیگر نیز می شوند. اگر چه جواهرات زیبا و اغوا کننده به نظر می رسند اما باید بدانید که توجه ها بر روی شما و لباستان نیز است نه فقط جواهرات شما. پس توجه به این اصل که زیبایی در سادگی است از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت شود. پس به جای این که از جواهرات زیاد و سنگین استفاده کنید با صرف دقت بیشتر، تعدادی از بهترین و زیبا ترین جواهرات را انتخاب کنید که سبب زیبایی و درخشندگی هر چه تمام تر شما باشد.

به مدل یقه لباس توجه کنید

یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب گردن بند توجه به فرم یقه لباس است. به طور کلی اگر یقه باز باشد استفاده از گردن بند بلند پیشنهاد می شود و هر چقد که یقه بسته تر می شود زنجیر گردن بند هم کوتاه تر می شود. اگر یقه طوری طراحی شده باشد که به صورت یک خط صاف بالای ترقوه قرار بگیرد بهتر است از گردن بند استفاده نشود و یا از گردن بندی استفاده شود که طول متوسطی دارد.

برای مثال اگر لباستان دکلته است از گردن بند های کوتاه یا جذب استفاده کنید بهتر است زیرا هم شما را قد بلند تر نشان می دهد و هم توجه ها را به سمت صورت شما جلب می کند. یا اگر لباس تمام گردن شما را می پوشاند هرگز از گردن بند استفاده نکنید و تمام تمرکز خود را معطوف به گوشواره هایتان کنید.

اگر دور تا دور یقه با تزئینات زرق و برق دار تزئین شده باشد بهتر است از استفاده از گردن بند صرفه نظر شود زیرا در این مواقع استفاده از گردن بند نه تنها سبب جلوه بیشتر نمی شود بلکه از زیبایی و جلوه لباس نیز می کاهد.

در انتخاب دستبند به مدل آستین لباس توجه کنید

از آن جایی که مدل آستین در دیده شدن یا نشدن دست بند اهمیت زیادی دارد بهتر است قبل از انتخاب دست بند به مدل آستین ها توجه داشته باشید. به طور کلی بهتر است از دست بند های ظریف و ساده و در عین حال درخشان استفاده کنید که در هنگام حرکت دست ها جلوه خاصی داشته باشید.

به مدل لباس عروس خود توجه کنید

اگر لباس عروس ساده و بدون تزئینات سنگین باشد می توان در استفاده از زیور آلات تفریط کرد و از گردن بند و دست بند فاخر و بزرگ استفاده کرد البته فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است. در صورتی که لباس از تجملات و تزئینات زیادی برخوردار باشد استفاده از جواهرات ظریف می تواند سبب درخشندگی و ظرافت بیشتر شما شود.

نکاتی برای خرید جواهرات عروس

رنگ پوستتان را در نظر بگیرید

رنگ پوست یکی از مواردی است که هنگام خرید جواهرات اهمیت زیادی به آن داده نمی شود اما پیشنهاد می شود اگر رنگ پوست سبزه دارید از سرویس طلا هایی به رنگ طلایی، دو رنگ، رزگلد استفاده کنید. برای افرادی که پوست گندم گون داند مناسب است که از سروس طلا هایی به رنگ زرد و رزگلد استفاده کنند زیرا این رنگ ها جلوه بسیار زیبا و خاصی بر روی پوست ایجاد می کنند. افرادی که رنگ پوست سفید دارند استفاده از سرویس طلای سفید پیشنهاد می شود زیرا این رنگ سرویس طلا زیبایی پوست را دو چندان می کند و سبب درخشش بیش از پیش عروس خانم ها می شود.

نکته فراموش نشدنی

یکی از مواردی که در هنگام سرویس طلا به دلیل چشم و هم چشمی و اغراق توجهی به آن نمی شود در نظر گرفتن سلیقه خود عروس است. عروس خانم ها بهتر است به جای توجه به حرف و نظر دیگران سلیقه خود را در انتخاب سرویس طلا اعمال کنند. اما بهتر است توجه داشته باشد که استفاده بیش از حد از طلا و جواهرات برای شب عروسی مناسب نیست و زیبایی چهره و لباس شما را تحت الشعاع قرار می دهد و مانع از بروز زیبایی آن ها می شود. به طور کلی شکوه و زیبایی عروس به جواهرات و سرویس طلا های بسیار بزرگ نیست بلکه یک سرویس ساده و ظریف هم می تواند باعث درخشندگی شما شود.

کلام آخر

در این محتوا تلاش کردیم نکاتی که در انتخاب و خرید سرویس باید رعایت کنید را به صورت کامل ارائه نماییم و امیدواریم بتوانید با استفاده از این نکته ها خرید خوب و مد نظر خود را انجام دهید. و فراموش نکنید که سلیقه و بودجه شما در انتخاب جواهراتی که استفاده خواهید کرد حرف اول را می زنند.


 

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(7 امتیاز , میانگین: 3.6 از 5)

نظرات شما:
  • یداله میرزائی استان زنجان شهرستان خدابنده شنبه, 07 آبان 1401

    با سلام و عرض ادب و احترام به خدمت شما دوست تان عزیزم اینشالله حالتان خوب باشد ببخشید ازاین کارتون مردان هم دارید بهترین دست بندیاست